14
سپتامبر

اپلیکیشن چیست؟ و راه های درامد از آن

یکی دیگر اززیر ساخت های کسب و کار اینتزنتی اپلیکیشن است که در این مقاله درباره آن توضیح میدهیم

اپلیکیشن چیست؟

به معنی کارافزار، نرم افزار کاربردی،برنامه کامپیوتری که برای کاربری در گوشی های هوشمند تلفن همراه کاربرد دارد اپلیکیشن” یا به اختصار App بیشتر از لغت “نرم افزار” جا افتاده است و این لغت دقیقاً همان معنی “نرم افزار کاربردی” می دهد.

اگر بخواهیم واژه اپلیکیشن را به طور کلی برای شما معنا کنیم باید بگوییم تمام نرم افزارهایی که به طور روزانه از آنها استفاده میکنیم به جزء نرم‌افزارهای سیستم مانند سیستم عامل و یا زبان‌های برنامه نویسی، را شامل می شود.
گوشی های همراه، تبلت و آیپدها نیز همانند سیستم های کامپیوتری نرم افزارها و برنامه های متعدد و مختلفی دارند که به آنها اپلیکیشن گفته میشود که همان معنا را میدهد و به اختصار به آن App گفته می شود.

طراحی اپلیکیشن چیست

اپلیکیشن به دو دسته android & ios تقسیم میشوند که راجب هر کدام توضیح مختصری میدهیم

ios:

 یک سیستم عامل برای موبایل است اولین و تنها نسل سیستم عامل‌ اپل برای دستگاه‌های موبایل و قابل حمل است.

پلیکیشن ios در طراحی خود از چهار لایه استفاده می کند که این لایه شامل :

  • لایه رسانه ها
  • لایه هسته خدمات
  • لایه هسته سیستم عامل
  • لایه لمسی

از نظر معماری و کاربردی شباهت زیادی به سیستم عامل MacOS‌ دارد. در iOS ‌ همانند MacOS از مرورگر سافاری برای مرور وب و از نرم‌افزار آی‌تیونز برای پخش موزیک و مدیریت کتاب‌ها، دفترچه تلفن و اپلکیشن‌ها استفاده می‌شود.کی از موفقیت‌های اپل در ساخت این سیستم عامل، راه‌اندازی فروشگاه اپلیکیشن App Store است.

بایگانی‌های iOS چیست

android:

سیستم عاملی برای گوشی های هوشمند و تبلت هاست. اکثر برندهای تولید کننده گوشی های هوشمند از سیستم عامل اندروید بهره می گیرند. هسته اصلی سیستم عامل تکامل یافته اندروید از سیستم عامل لینوکس گرفته شده است.

 زبان برنامه نویسی اندروید بر پایه Java , C , C++ L می باشد.

اپلیکیشن اندروید یا همان نرم افزار موبایل اندروید ابزاری است که توسط آن کاربر می تواند فعالیت های مورد نیاز خود را بسته به کاربری این اپلیکیشن انجام دهد

برای دانلود اپلیکیشن موبایل بسته به بستر آن فروشگاه هایی وجود دارد که شما می توانید این ابزارها را از این فروشگاه ها دانلود نمائید.

برای دانلود اپلیکیشن اندروید شما می توانید از طریق فروشگاه اپلیکیشن اندروید گوگل یا اصطلاحا Play Store اقدام به دانلود این نرم افزارهای اندروید نمائید

اپلیکیشن اندروید چیست؟

روش های رایج دارمد زایی از اپلیکیشن:

  • تبلیغات درون اپلیکیشن (In-App Advertising)
  • خرید داخل اپلیکیشن (In-App Purchase)
  • اپلیکیشن‌های پولی (Paid Apps)
  • گرفتن لید (Lead Generation) و بازاریابی مشارکتی یا افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)

تبلیغات درون اپلیکیشن:

تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل یکی از راحت‌ترین و اثربخش‌ترین راه‌های درآمد‌زایی برای ناشران است. توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی ناشر تبلیغات موبایلی تبلیغ‌دهندگان باشند.

بدین صورت که تبلیغ آن‌ها را در اپلیکیشن‌های خود اجرا کنند و بابت هر نمایش، کلیک یا نصب، از تبلیغ‌دهندگان که همان صاحبان برندها هستند، درآمد کسب کنند.

رایج‌ترین و البته پردرآمدترین نوع تبلیغات موبایلی، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات بنری از جمله HTML5 هستند 

تبلیغ در اپلیکیشن‌های موبایلی برای تبلیغ‌دهندگان نمایش و کلیک بالاتری می‌گیرد و به‌همین‌دلیل، برندها راغب‌ترند تا تبلیغات خود را در اپلیکیشن‌های موبایل نمایش دهند. در واقع، آن‌ها حاضرند پول بیشتری برای نمایش تبلیغشان پرداخت کنند اما  مطمئن باشند که مخاطبانشان پیام آن‌ها را دیده‌اند.

خرید درون اپلیکیشن:

در این روش، کاربر اپلیکیشن را به صورت رایگان دانلود می‌کند اما برای استفاده از قابلیت‌های خاص یا رفتن به مراحل بعدی یک بازی باید نسخه پولی آن را بخرد یا دربسیاری از اپلیکیشن‌های بازی، برای بیشتر کردن سکه، پول یا انرژی می‌توان پول پرداخت کرد.

اپلیکیشن های پولی:

بسیاری از اپ‌های موبایل برای دانلود از کاربران پول می‌گیرند, درواقع، این اپ‌ها پولی هستند و تنها با پرداخت هزینه می‌توان از آن استفاده کرد.

گرفتن لید و بازاریابی مشارکتی:

در اصطلاحات بازاریابی و تبلیغات، لید (lead) اطلاعات یک کاربر است که می‌تواند مشتری بالقوه یک شرکت یا برند باشد.

در این روش ناشر برای فروش محصول آن برند تبلیغ نمی‌کند، بلکه اطلاعات تماس افرادی را جمع می‌کند که می‌توانند به محصول یا سرویس یک برند علاقه‌مند باشند و آن شرکت یا برند بتواند محصول خود را به او بفروشد. این کاربر می‌تواند در نهایت از سرویس یا خدمات برند استفاده یا محصول وی را خریداری کند.

پیرو گرفتن لید، بازاریابی مشارکتی به‌طور کلی یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است که افراد با کمک به فروش یک محصول یا تبلیغ خدمات یک شرکت، برای آن‌ها مشتری یا لید (lead) می‌گیرند.

در نتیجه می‌توان گفت که به ازای هر کاربری که از طریق لینکی که از قبل تعیین شده وارد سایت فروشنده شود و خرید یا فعالیت مشخصی را انجام دهد، آن فرد تبلیغ‌کننده کمیسیون دریافت می‌کند.

ناشران اپلیکیشن‌های موبایلی نیز می‌توانند لینک وب‌سایت یک شرکت یا اپلیکیشن دیگر را در اپ خود بگذارد و به ازای هر کاربری که با کلیک روی آن لینک به اپلیکیشن یا وب‌سایت آن شرکت برود و فعالیتی را انجام دهد یا خرید کند، ناشر پول دریافت می‌کند. در برخی موارد نیز، می‌توان این روش را برای اپلیکیشن‌هایی به کار برد که مکمل اپلیکیشن خود ناشر باشد

ممکن است شما قصد داشته باشید برای ایده خود و یا فعالیت شرکت خود، اپلیکیشن طراحی کنید. در صورتی تصمیم به سفارش ساخت اپلیکیشن دارید می توانید اینکار را به یک شرکت طراحی اپلیکیشن بسپارید تا این شرکت پس از بررسی ایده یا سفارش طراحی اپلیکیشن شما هزینه و قیمت و تعرفه ساخت و طراحی اپلیکیشن مربوطه را به شما اطلاع رسانی نماید تا در صورت تمایل سفارش طراحی اپلیکیشن خود را به آن شرکت بسپارید. 

شرکت اسمارتن افتخار دارد با تیم برنامه نویسی قدرتمند خود، هر نوع سفارش اپلیکیشن شرکت یا موسسه و یا سازمان شما را پیاده سازی نماید.