13
اکتبر

تبلیغات و بازاریابی ۳۶۰درجه چیست؟

حتما بارها با یک تبلیغ در قالب های مختلف مواجه شده اید. چه به روش های سنتی و چه به روش های جدید؛ در تلویزیون، رادیو، روزنامه، بیلبورد، وب بنر و …

این دقیقا همان روش بازاریابی ° 360 است که بدون در نظر گرفتن مخاطب هدف تلاش می کند تا یک تبلیغ را در هر قالبی به مخاطب عرضه کند و به نوعی در همه جا در معرض دید او قرار بگیرد. فرقی نمی کند که مخاطب کجاست؛ چرا که هدف، تنها دستیابی به مشتری و  هدایت او در طول سفر (مشتری) است.

تبلیغات و بازاریابی360 درجه

ویژگی بارز یک کمپین جامع و کامل، دربرگرفتن تمام پروسه خرید از اولین برخورد مشتری تا آخرین برخورد او است. کمپین بازاریابی 360 درجه یکی از انواع مدل های بازاریابی است که تلاش می کند تا با حضور تبلیغات یک محصول خاص و برقراری ارتباط با مشتری از هر مدیا و رسانه ای تمامی پروسه خرید را در دست بگیرد.

یکی از مزایای کمپین 360 درجه به دلیل دربرگیری تبلیغات محیطی، موبایل، تلویزیون، رسانه های اجتماعی و … این است که با تغییرات و پیشرفت تکنولوژی همگام است و این امکان را می دهد تا هر تغییری را در کمپین اعمال کنیم.

علاوه بر این از دو روش آنلاین و آفلاین به صورت همزمان استفاده می کند و به شدت روی صرف زمان و ارسال پیام به صورت یکپارچه تمرکز دارد. این روش می‎ تواند در قالب های مختلفی صورت بگیرد. قالب هایی چون وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، رسانه های جمعی، ویدیو، ایمیل، بنر، وب بنر و … .

روش‌های مختلف مورداستفاده در کمپین ۳۶۰ درجه

1.سایت :اهمیت داشتن سایت برای کسب‌وکارهای امروز تقریبا برای همه ما واضح است. تصور کنید که بعد از راه‌اندازی کمپین، مخاطبین نام برند شما را در وب سرچ کنند و سایتی از شما پیدا نکنند. این موضوع عملا تبلیغات شما را بی‌نتیجه می‌کند.

معمولاً وب‌سایت اولین تصویری است که مخاطب از شما دریافت می‌کند و اولین تصویر بیشترین اثرگذاری را دارد. در واقع وبسایت محلی است که با آن می‌توانید به‌خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کنید

2.تولید محتوا: تولید محتوا علاوه بر اینکه بر روی افزایش ترافیک و سئو مؤثر است، درواقع به برند شما هویت می‌دهد و با این هویت می‌توانید با جامعه مخاطبین ارتباط برقرار کنید.

3.شبکه های اجتماعی:سوشال مدیا مارکتینگ ازجمله مهم‌ترین روش‌های بازاریابی در فضای کسب‌وکارهای امروزی است

4.سئو:همه ما از اهمیت سئو و راهکارهای آن مطلع هستیم. بیش از ۹۳%  فعالیت‌های آنلاین کاربران با جست‌وجو شروع می‌شود. درنتیجه برای اثربخشی کمپین‌های ۳۶۰ درجه بهبود سئو موضوعی ضروری است

5.تبلیغات کلیکی ppc :بر اساس امار نرخ کلیک سه کمپین کلیکی برتر دنیا (در موتورهای جست‌وجو مانندتبلیغ در گوگل ) حدود ۴۱% است.

با یک کمپین تبلیغات کلیکی خوب و حساب شده می توانید تعداد زیادی از مخاطبین را به لندینگ پیج خود هدایت کنید. این امکان را تبلیغات دیگر در کمپین ۳۶۰ درجه مانند تبلیغات تلویزیونی یا بنر فیزیکی به شما نمی‌دهد.

6.ایمیل مارکتینگ:بر اساس تحقیقات۹۱% از مشتریان ایمیل خود را به صورت روزانه چک می‌کنند. ایمیل مارکتینگ از ابزارهای متداول دیجیتال مارکتینگ است که معمولا هزینه‌ای هم ندارد و استفاده از آن را برای یک کمپین ۳۶۰ درجه توصیه می‌شود.

از جمله ویژگی های خوب ایمیل مارکتینگ، امکان ارسال ایمیل به صورت شخصی‌سازی‌شده برای هر مخاطب است.

استفاده از عکس و فیلم 360 درجه برای بازاریابی آنلاین - -  تصاویر 360 درجه

نکاتی درباره کمپین بازاریابی 360درجه

  • کمپین بازاریابی 360 درجه ایده کاملی برای خلاقیت در بین عناصر ترکیبی بازاریابی برند است که برای پیاده سازی استراتژی برند طراحی شده است.
    • مفهوم برنامه بازاریابی 360 درجه این است که در تمام نقاط تماس ممکن، به مشتریان متصل شود. موفقیت در کنار هم قرار دادن چنین طرحی بسیار مهم است زیرا شما را قادر می سازد شانس یافتن مشتریان بالقوه جدید و مشارکت آنها را از طرق متنوع به حداکثر برسانید.

راهکارها و ابزارهای طراحی و پیاده سازی یک کمپین تبلیغاتی شامل موارد ذیل می باشد:

  • برندینگ
  • طراحی وبسایت
  • دیجیتال مارکتینگ
  • عکاسی صنعتی
  • طراحی لوگو
  • کاتالوگ و یا بروشور
  • تور مجازی
  • نمایشگاه
  • مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)