رازهای طلایی تولید محتوای محصول برای فروش چند برابری!
تولید محتوای محصول با اهداف فروش بالا به کلیدی ترین رکن بازاریابی آنلاین و افزایش فروش محصولات ما تبدیل شده است. امروزه مخاطبان مطاللب جذاب و ارزشمند را طلب می کنند و به دنبال تجربیات منحصر به فرد و معنادار هستند.
محتوای موثر نه تنها مشتریان را به سمت وب سایت یا محصولات ما جذب می کند، بلکه روند تبدیل آنها به خریداران وفادار را نیز هدایت می کند. با ایجاد محتوای تبلیغاتی جذاب، استفاده از تصاویر و ویدئوهای جذاب و تکیه بر بازخورد مشتریان و داده های بازاریابی، نه تنها می توانیم با مشتریان در ارتباط نزدیک باشیم، بلکه فروش خود را بهبود بخشیده و به صدر بازار صعود می کنیم.
با من همراه شوید و این مقاله را تا انتها بخوانید تا با تعریف محصول نویسی، تکنیک و نکات آن که همگی در مبحث طراحی سایت در سایتهای طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت در کرمان اسمارتن استفاده شده و جواب مثبت دیده است، آشنا شوید و محصولات خود را بهتر از دیگران به فروش برسانید.
محصول نویسی چیست؟
منظور از محتوای محصول چیست؟
برای واضح و مستقیم بودن، وجود محتوا برای فروش محصول ضروری و الزامی است.
زیرا وقتی آنلاین خرید می کنید، فقط نمی توانید محصولاتی را که می خواهید بخرید پیدا کنید و آنها را بررسی کنید. هیچ فروشنده ای وجود ندارد که در مورد ویژگی های محصول به شما بگوید و شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین مشتری کاملاً به محتوایی که برند یا فروشگاه ارائه می کند وابسته است و از مخاطب انتظار می رود که محصول را از طریق محتوای شما شناسایی کرده و با رغبت خرید کند.
بسیار ساده است، ما به عنوان صاحب محصول باید محتوای ارزشمند و غنی برای مخاطبان خود تولید کنیم زیرا در نهایت تولید محتوای غنی برای محصولات منجر به درآمد بیشتر و افزایش سهم بازار برای فروشندگان آنلاین می شود.
برای نوشتن محصول عجله نکنید!
فرض کنید یک وب سایت راه اندازی کرده اید و می خواهید برای یکی از محصولات خود محتوا ایجاد کنید. از کجا شروع کنیم؟
اول از همه، اگر فکر می کنید که محصولات مشابه زیادی در بازار وجود دارد و برای مصرف کنندگان جذاب نیستند، باید بگویم که تصور شما اشتباه است. بهتر است ابتدا درباره رقبای خود تحقیق کنید، اما زیاد درگیر آن نشوید. شما می توانید محتوا را بهینه کنید تا صفحه خود را از رقبا متمایز کنید.
بنابراین، در گام اول، جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید تا متوجه شوید که مشتریان برای خرید این محصول به دنبال چه عباراتی هستند تا بتوانید متن محصول را متناسب با آن بهینه کنید.
در مرحله دوم، متوجه شوید که مخاطبان محصول شما چه کسانی هستند. مخاطب محصول شما قطعا عموم مردم جامعه نیست و فقط تعدادی از افراد خواهان آن هستند، پس روی آن افراد تمرکز کنید.
آیا نوع مخاطب تاثیر دارد؟ اوه بله! شما می توانید محتوای محصول را بر اساس مخاطبان خود و ویژگی های آن بنویسید که باعث خرید بیشتر آنها می شود.
در نهایت به یک مدل ثابت برای تولید محتوای محصول فکر کنید و بر این اساس برای همه محصولات خود محتوا ایجاد کنید. به یاد داشته باشید، مردم محتوا را به صورت آنلاین اسکن می کنند، بنابراین خواندن محتوای محصول شما برای آنها آسان تر است.
صفحه محصول باید شامل چه مواردی باشد؟
از آنجایی که اکثر صاحبان مشاغل نمیدانند چگونه این کار را انجام دهند و چه چیزهایی بنویسند که مشتری ترغیب به خرید شود؛ تولید محتوای محصول را طاقت فرسا میدانند. اما من به شما این خبر خوش را میدهم که با رعایت تکنیکهای تولید محتوای محصول که در زیر آمده است، این مسئله برای همیشه حل خواهد شد.
ویژگیها و مشخصات محصول
اولین چیز در محصول نویسی، توضیحات خود محصول یعنی مشخصات کامل مثل رنگ، ابعاد، اندازه، جنس و در ادامه ویژگیها و مزایای آن است. اگر مشتری قصد خرید یک در را از شما داشته باشد، با وحود بی همتا بودن در شما اگر ابعاد در را پیدا نکند، ریسک نخواهد کرد و از شما خرید نمیکند.
یا مثلا در محصولات آرایشی شما از پاربن استفاده نشده است و این را ذکر نکنید، کسانی که میخواهند محصولات فاقد پارابن بخرند را از دست دادهاید فقط برای اینکه ویژگی محصولتان را بیان نکردهاید.
پس مشخصات و ویژگیهای محصول اولین مرحله از محصولنویسی است.
عکس از تمام زوایا و جزییات محصول
عکس محصول دومین عنصر مهم صفحه محصول است. چون دیگر مشتری نمیتواند از نزدیک محصول را ببینید، شما باید از تمام زوایا و جزییات محصول، عکس با کیفیت و واقعی بگذارید تا آن کامل را ببیند و تصور کند. اگر محصولی مثل پوشاک، اکسسوری و … دارید، حتماً عکس از محصول در حال استفاده هم بگذارید مثلاً عکس کفش در پا، ساعت روی دست و….
آموزش نحوۀ استفادۀ محصول
سادهترین محصول را در نظر بگیرید(مانند یک برس مو)، شاید از نظر شما طرز استفاده آن کاملا واضح باشد، اما افرادی هستند که برای اولین بار از ان محصول استفاده میکنند و در مورد جنبههای مختلف ان سوال دارند. پس توضیح کامل و آموزش برای محصولات ضروری است.
روش نگهداری محصول یا خط قرمزهای آن
اگر مصرف کنندهای تازه با محصولی آشنا شده باشد، نمیداند برای مراقبت از آن چه کاری انجام دهد؛ حتی اگر محصول را بشناسد باز هم به همۀ نکات مسلط نیست، پس برای آنها توضیح دهید.
مثال: در دمای ۳۰ درجه یا در جای خنک نگهداری کنید، زیر آفتاب نگذارید، با آب گرم نشویید، در ماشین نگهداری نشود.
روی مزایای محصول تمرکز کنید
مهمترین چیزی که فروش شما را افزایش می دهد این است که مزایای محصول را برای مشتری بیان کنید. این نکته می تواند فروشنده را متقاعد کند که کالا را خریداری کند و از آن نگذرد.
شما ابتدا در مورد مزایای محصول خود صحبت می کنید و سپس می گویید که این مزیت برای مشتریان مفید است.
بررسی یا مقایسه محصولات مشابه
امروزه، افراد قبل از خرید، تحقیقات زیادی در مورد محصولات مشابهی که خریداری می کنند، انجام می دهند. بنابراین وقتی این محصول را با محصولات مشابه مقایسه می کند، می تواند تصمیم خود را در آنجا بگیرد و دیگر مجبور نیست برای یافتن اطلاعات محصولات دیگر به وب سایت های دیگر مراجعه کند.
پس بهتر است جزئیات محصول را جمع آوری کنید و به صفحه محصول اضافه کنید و دو یا چند محصول را با هم مقایسه کنید تا ویژگی های محصول خود را به درستی به نمایش بگذارید.
پاسخ به سوالات متداول
اگر کسی در مورد یک محصول سوالی دارد، او تنها کسی روی کره زمین نیست که به آن اهمیت می دهد. سپس از آنها برای ایجاد صفحه ای به نام پرسش های متداول و پاسخ به سوالات مشتریان استفاده کنید. چنین محتوایی می تواند ترافیک زیادی را به وب سایت شما وارد کند.
مثال: چگونه از برنامه شستوشوی ماشین لباسشویی ال جی استفاده کنم؟
نوشتن در مورد کالاها یا محصولات مرتبط
هر محصول شرایط استفاده خاص خود را دارد. به عنوان یک فروشنده، به مردم توضیح دهید که چرا لوازم جانبی ارزش آن را دارند. سپس از طریق صفحه اصلی محصول به صفحات دیگر پیوند دهید
راز طلایی محتوا نویسی برای فروش بیشتر
- به جای کپی کردن متن ساده، از زبانی جذاب و تاثیرگذار برای توصیف محصولات استفاده کنید.
• محصول باید به گونه ای توصیف شود که خواننده آن را مجسم کند.
• تمرکز بر صدای برند. ۱۰۰ کلمه اول توضیحات محصول شما مهمترین آنهاست. شما باید هر کلمه و جمله را با دقت بنویسید تا محصول را توصیف کنید و مشتریان را در مورد ارزش آن متقاعد کنید. فراموش نکنید که ویژگی های برند خود را به عنوان ارزش های برند خود تعریف کنید تا منحصر به فرد بودن خود را به دیگران نشان دهید.
• محتوای خود را نه خیلی طولانی بنویسید تا کاربران خسته شوند، نه خیلی کوتاه تا مشتریان بالقوه اطلاعات لازم و کافی را به دست نیاورند. خلاصه، کوتاه و مفید بنویسید.
• حتما روی نام محصولات تمرکز کنید، عناوین بسیار مهم هستند زیرا مشتریان را جذب می کنند.
• بهتر است در تولید محتوا از آمار استفاده کنید تا هر ادعایی که در مورد محصول دارید ثابت شود و مشتری به شما اعتماد کند. به عنوان مثال، یک کتابفروشی آنلاین کتابی را به عنوان پرفروش ترین کتاب سال در سال ۲۰۲۰ منتشر کرد. او همچنین نوشت که در سال ۲۰۲۰، ۲۰ میلیون نسخه از این کتاب فروخته شده است.
در نهایت در کنار نوشتن خوب از عکس ها، فیلم ها و تصاویر برای ایجاد محتوای جذاب برای محصول استفاده کنید.
همه این نکات مصرف کنندگان را قادر می سازد تا تجربه ای صمیمی با محصول داشته باشند و به آنها کمک می کند تا تصمیم خرید آسان تری داشته باشند و در نتیجه فروش بیشتر و بازدهی بالاتری داشته باشند.
سخن پایانی
نوشتن محصول نویسی راهی برای کمک به موفقیت کسب و کارهای آنلاین است. رعایت اصول سئو، قوانین تولید محتوا و بروزرسانی محصول کلید های درب این موفقیت هستند. اگر تمام دستورالعملهای فوق را رعایت کنید، تنها انتخاب یا حداقل یکی از انتخابهای مشتری برای خرید خواهید بود.