آخرین مقالات:
چگونه مشکل عدم نمایش استان و شهر را در ووکامرس حل کنیم؟
چگونه مشکل عدم نمایش استان و شهر را در ووکامرس حل کنیم؟
تحلیل رفتار مشتریان در گوگل آنالیتیکس
تحلیل رفتار مشتریان در گوگل آنالیتیکس
نحوه ایجاد محصول چند متغیره در ووکامرس
نحوه ایجاد محصول چند متغیره در ووکامرس
از کجا بدانیم مشتری از چه طریقی از سایت ما خرید کرده است؟

از کجا بدانیم مشتری از چه طریقی از سایت ما خرید کرده است؟

از کجا بدانیم مشتری از چه طریقی از سایت ما خرید کرده است؟ با دانستن اینکه مشتریان از چه طریقی به خرید از سایت شما رسیده‌اند، می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی خود را بهبود بخشید و میزان تبدیل را افزایش دهید.

درک مسیر خرید به شما این امکان را می‌دهد تا تبلیغات و بودجه خود را بهینه کنید و بر کانال‌های پربازده تمرکز کنید. همچنین، این اطلاعات به شما کمک می‌کند تجربه کاربری مشتریان را بهتر درک و بهبود بخشید.

ممکن است شما فروشگاهتان را به ترب، باسلام و دیگر پلتفرم‌های فروش وصل کرده باشید و بخواهید بدانید فروش این ماه سایت بیشتر از چه پلتفرمی بوده است. یا اینکه می خواهید بدانید کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرام در نهایت چقدر مشتری برایتان آورده است؟ یا اینکه می‌خواهید بدانید سایتتان از طریق سئو سایت در کرمان بیشتر فروخته یا کمپین‌های تبلیغاتی؟
در نسخه ۸.۵ ووکامرس، قابلیت جدید و جذابی به نام “origin” اضافه شده که به شما امکان می‌دهد منشا دقیق خرید مشتریان را شناسایی کنید. اگر فروشگاه اینترنتی خود را به این نسخه ارتقا داده‌اید، حالا می‌توانید در بخش مدیریت سفارش‌ها، ستونی جدید با عنوان “مبدا خرید” ببینید. این ابزار با استفاده از روش‌های ردیابی پیشرفته، به شما کمک می‌کند تا بفهمید مشتریان از کدام مسیر، چه کمپین تبلیغاتی، گوگل، یا حتی بازدید مستقیم وارد سایت شما شده‌اند و خرید خود را انجام داده‌اند.

برای شناسایی مسیرهای موثر خرید مشتریان، ابزارهای گوناگونی نیز وجود دارد که بهترین آن‌ها گوگل آنالیتیکس است. با استفاده از این ابزار رایگان و قدرتمند اطلاعات زیادی علاو بر مسیر خرید مشتری به دست خواهید آورد.

 در ادامه این مقاله شرکت طراحی سایت در کرمان اسمارتن مسیر خرید مشتری را در هر روش بررسی و آموزش خواهیم داد پس مطالعه این آموزش را از دست ندهید.

نحوه کارکرد origin ووکامرس

ابزار origin در ووکامرس بر اساس مدل “آخرین کلیک” عمل می‌کند. یعنی آخرین مسیری که کاربر از طریق آن وارد سایت شده و به خرید منجر شده را به عنوان منشا خرید ثبت می‌کند. این روش یکی از رایج‌ترین متدها در پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال است. از آنجا که این ابزار تنها برای سفارشات ثبت‌شده فعال است و هر جلسه به‌طور خودکار کوکی‌های خاص خود را دارد، اطلاعات ارائه شده به‌صورت اختصاصی و با دقت بالایی برای هر خرید ذخیره می‌شود. این یعنی برای رهگیری بازدیدکنندگان عادی کاربردی ندارد و تمرکز آن بر سفارش‌های نهایی و موفق است.

ابتدا وارد پیشخوان وردپرس شوید و از مسیر ووکامرس > سفارش‌ها وارد صفحه مدیریت سفارش ها شوید.

مسیر خرید سفارش در ووکامرس

در ستون آخر مبدا خرید مشتری مشخص شده است. 

مسیر خرید مشتری از طریق ووکامرس

اطلاعاتی که ابزار مبدا خرید ارائه می‌دهد:

این ابزار نه تنها مسیر ورودی مشتری را نمایش می‌دهد، بلکه جزئیات دیگری از جمله نوع دستگاه کاربر، سایت یا صفحه ارجاع‌دهنده، و حتی صفحاتی که پیش از خرید در سایت شما مرور کرده است را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. این اطلاعات ارزشمند به شما کمک می‌کنند تا با درک بهتر رفتار مشتری، استراتژی‌های بازاریابی خود را بهینه کنید و دقیقا بدانید کدام کمپین‌ها یا کانال‌های تبلیغاتی موثرتر هستند.

فعال کردن origin ووکامرس: یافتن مسیر خرید مشتری

فعال کردن origin ووکامرس برای اینکه بدانیم مشتری از چه طریقی از سایت ما خرید کرده است، کارآسانی است. تنها کافی است وارد مدیریت فروشگاه ووکامرس خود شوید و مسیر زیر را دنبال کنید: 

ووکامرس > سفارش‌ها > تنظیمات صفحه 

با دنبال کردن این مسیر، می‌توانید قابلیت ردیابی مبدا خرید (origin) را به دلخواه فعال یا غیرفعال کنید.

فعال و غیر فعال کردن origin در ووکامرس
فعال کردن origin در ووکامرس

چرا استفاده از این بخش origin ووکامرس مفید است؟

استفاده از این ابزار باعث می‌شود تا بتوانید روی مسیرهایی که بیشترین بازدهی را دارند تمرکز بیشتری کنید و سرمایه‌گذاری هدفمندی انجام دهید. همچنین، با داشتن این داده‌های دقیق، می‌توانید به بهبود تجربه کاربری مشتریان نیز کمک کنید. به عنوان مثال، اگر ببینید که بسیاری از مشتریان از طریق تبلیغات گوگل به سایت شما وارد می‌شوند، می‌توانید بودجه بیشتری را به این کمپین‌ها اختصاص دهید.

بررسی مسیر خرید مشتریان با Google Analytics

فهمیدن مسیر خرید کاربر

 Google Analytics یکی از بهترین ابزارها برای ردیابی منابع ورودی به سایت شماست. با استفاده از این ابزار، می‌توانید بفهمید مشتری از کدام کانال (مانند جستجوی گوگل، تبلیغات پولی، شبکه‌های اجتماعی،اینستاگرام یا ایمیل) به سایت شما رسیده است. همچنین امکان تحلیل رفتار مشتریان با گوگل آنالیتیکس وجود دارد.

جمع‌بندی

دانستن اینکه مشتریان از چه طریقی به خرید از سایت شما رسیده‌اند، یک عامل کلیدی در بهینه‌سازی استراتژی‌های بازاریابی است. با استفاده از ابزارها و روش‌های ردیابی مسیر خرید که بهترین آن origin ووکامرس بود، می‌توانید منابع ترافیک پربازده‌تر را شناسایی کرده و فرآیند فروش خود را بهبود بخشید.

دیدگاه: