آخرین مقالات:
ترفندهای ناب برای پیشگیری از هک شدن وبسایتتان!
ترفندهای ناب برای پیشگیری از هک شدن وبسایتتان!
دلیل اصلی Down شدن سایت و روش‌های جلوگیری از آن
دلیل اصلی Down شدن سایت و روش‌های جلوگیری از آن
چگونه فایل psd را به html تبدیل کنیم؟
چگونه فایل psd را به html تبدیل کنیم؟

بازاریابی سنتی چیست+ ۴ نمونه بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی چیست؟ 4 مثال بازاریابی سنتی

علیرغم رشد بازاریابی دیجیتال و آنلاین در چند دهه اخیر، بازاریابی سنتی هنوز نقش مهمی در گسترش و تبلیغات دارد. این تاکتیک‌های بازاریابی تثبیت‌شده‌تر می‌توانند به مخاطبان گسترده‌ای دست یابند و مشتریان زیادی را جذب کنند. در مورد ارزش بازاریابی سنتی بیشتر بدانید.

بازاریابی سنتی چیست؟

این سبک از بازاریابی شامل هر نوع تبلیغات یا تبلیغات غیر مرتبط با رسانه های دیجیتال است. اکثریت قریب به اتفاق کسب‌وکارهای موفق بزرگ و کوچک از شکل ترکیبی استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و سنتی برای رقابت در دنیای امروز استفاده می‌کنند.

قبل از ظهور اینترنت و فراگیر شدن سریع آن در فرهنگ، تنها نوع بازاریابی که وجود داشت بازاریابی سنتی بود. اگر تا به حال به شخصی کارت ویزیت داده اید، برای یک آگهی چاپی پول پرداخت کرده اید، یا حتی از تجارت خود رو در رو با شخص دیگری حمایت کرده اید، در این بازاریابی شرکت کرده اید.

بازاریابی سنتی در مقابل بازاریابی دیجیتال

تفاوت اصلی بین بازاریابی سنتی و دیجیتال این است که اولی از کانال‌های دیجیتال برای دسترسی استفاده نمی‌کند. در حالی که دومی از کانال‌های دیجیتال استفاده می‌کند. بازاریابان به روش قدیمی بیشتر به رسانه های چاپی، تلویزیون، رادیو و غیره متکی هستند، در حالی که بازاریابی دیجیتال در برنامه های بازاریابی، بازاریابی محتوای ایمیل، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و موارد مشابه را در اولویت قرار می دهد. اغلب اوقات، شرکت ها ترجیح می دهند از ترکیبی از هر دو سبک در کمپین های بازاریابی خود استفاده کنند.

4 نمونه از بازاریابی سنتی

انواع مختلفی از این نو بازاریابی وجود دارد که ممکن است برای اهداف تبلیغاتی خود مفید بیابید. در اینجا چهار مثال برای بررسی وجود دارد:

1. بیلبوردها: کارآفرینان می توانند با راه اندازی بیلبورد در مکان مناسب به کل مخاطبان محلی دسترسی پیدا کنند. در یک منطقه پر ترافیک، صدها یا هزاران نفر جدید ممکن است هر روز آگهی شما را ببینند.

2. تماس سرد: بازاریابی تلفنی یا تماس سرد می تواند به عنوان مبنایی برای برخی از تلاش های بازاریابی شما باشد. تعاملات چهره به چهره با مشتریان بالقوه نیز به عنوان بازاریابی سنتی محسوب می شود. برخی افراد تماس سرد را بیش از حد سختگیرانه می دانند، اما در نهایت به ترجیحات شخصی فروشنده و خریدار بستگی دارد.

3. تبلیغات چاپی: تبلیغ‌کنندگانی که دارای تفکر سنتی‌تر هستند ممکن است از بازاریابی مستقیم (به عنوان مثال، ارسال کاتالوگ و سایر اشکال دسترسی به خانه‌های مردم)، تبلیغات روزنامه‌ها و موارد دیگر برای ارتباط با مشتریان احتمالی استفاده کنند. تبلیغات چاپی به ویژه برای ارتباط با نسل های قدیمی مفید است.

4. تبلیغات تلویزیونی: اگرچه تلویزیون زمانی یک نوآوری رادیکال بود، اما اکنون به طور قطعی بخشی از حوزه رسانه سنتی است. هر دو تبلیغات تلویزیونی (و تبلیغات رادیویی) می توانند به طور همزمان به طیف گسترده ای از مردم دسترسی پیدا کنند.

3 مزیت بازاریابی سنتی

تبلیغ‌کنندگان معاصر هنوز هم می‌توانند از روش‌های مختلف از بازاریابی سنتی سود ببرند. در اینجا فقط سه نکته مثبت برای ارائه این شکل از بازاریابی وجود دارد:

1. برجسته بودن: نادیده گرفتن برخی از انواع بازاریابی به سبک قدیم بسیار سخت تر از کنار گذاشتن تبلیغات دیجیتال است. مردم به ناچار متوجه بیلبورد می شوند، اما می توانند از مسدود کننده های پنجره بازشو و سایر نرم افزارها برای غیرفعال کردن بسیاری از روش های بازاریابی آنلاین استفاده کنند.

2. اعتماد: مشتریان بالقوه معمولاً نسبت به تکنیک‌های بازاریابی دیجیتالی احساس نگرانی کمتری در مورد برخی از تکنیک‌های بازاریابی سنتی دارند. به عنوان مثال، بازاریابی ایمیلی را با دیدن یک تبلیغ تلویزیونی مقایسه کنید. باز کردن یک پیوند در یک ایمیل ممکن است باعث ناراحتی شما شود - ممکن است یک کلاهبرداری فیشینگ به جای یک تبلیغ واقعی باشد - در حالی که یک تبلیغ تلویزیونی نمی تواند آسیبی به رایانه (یا تلویزیون) فرد وارد کند.

3. دسترسی گسترده: تاکتیک های بازاریابی سنتی می توانند تولید سرنخ را به طور قابل توجهی به دلیل دسترسی گسترده خود افزایش دهند. آن‌ها به‌جای اینکه هدفشان مشخص‌بودن و تقسیم‌بندی بیشتر باشد، شبکه گسترده‌ای را هنگام پرورش بازار هدف ایجاد می‌کنند.

3 معایب بازاریابی سنتی

تبلیغات سنتی نیز دارای کاستی هایی است که قابل تامل است. هنگام دنبال کردن این نوع بازاریابی، این سه مشکل را در نظر داشته باشید:

1. مشکلات در تعیین کمیت: کمپین های بازاریابی سنتی نسبت به کمپین های دیجیتالی سخت تر است. تبلیغات دیجیتال اغلب با ابزارهای داخلی برای ردیابی کارایی خود ارائه می شوند. به عنوان مثال، در کمپین پرداخت به ازای کلیک (PPC)، می توانید ببینید که کاربران هدف واقعاً چند بار از طریق تبلیغ شما کلیک کرده اند. در مقابل، ردیابی همان معیارها از طریق بیلبورد دشوارتر است.

2. هدف گیری گریزان: دامنه وسیع کانال های بازاریابی سنتی، هدف قرار دادن جمعیت های خاص و جوامع خاص را دشوارتر می کند. استفاده از تبلیغات دیجیتال برای دستیابی به یک مخاطب هدف فوق خاص بسیار ساده تر از انجام این کار با تقریباً هر شکلی از تبلیغات سنتی است.

3. هزینه: صاحبان مشاغل ممکن است روش های بازاریابی قدیم را پرهزینه تر از روش های دیجیتال ببینند. در حالی که ممکن است همیشه اینطور نباشد، فقط استفاده از تبلیغات دیجیتال به جای مواد فیزیکی برای تبلیغات عموماً مقرون به صرفه تر است. ابتدا یک بودجه بازاریابی ایجاد کنید و سپس بپرسید کدام نوع کمپین منطقی تر است.

دیدگاه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *