آخرین مقالات:
هیت مپ چیست + اهمیت آن
هیت مپ چیست + اهمیت آن
طراحی سایت تخصصی در مشهد
طراحی سایت تخصصی در مشهد
مزایای استفاده از المنتور چیست
مزایای استفاده از المنتور چیست
بهینه سازی تصاویر سایت" alt="راه های اساسی برای بهینه سازی تصاویر وب سایت+ معرفی ابزار ها">

راه های اساسی برای بهینه سازی تصاویر وب سایت+ معرفی ابزار ها

بهینه سازی تصاویر وب سایت چگونه انجام می شود؟نرم افزار بهینه سازی عکس چیست؟از نظر سئو گوگل به شدت به رضایت مخاطبان از سایت شما اهمیت می دهند. تصاویر نقش ویژه ای در جلب توجه کاربران دارد. ازآنجا که تصاویر سایت سبب تعامل بیشتر با سایت می شود در نتیجه سئوی وب سایتتان بهبود می یابد. اما برای اینکه انتخاب تصاویر بتواند به سئو کمک کند باید بهینه سازی تصاویر را انجام دهید. در واقع بهینه سازی تصاویر به سرعت سایت شما کمک شایانی می کند.

برای دریافت اطلاعات از خدمات سئو شرکت اسمارتن به صفحه سئو سایت در کرمان مراجعه کنید.

دلایل نیاز به بهینه سازی تصویر ؟

بخش بزرگی از سئو برای تصاویر فرآیند ارائه تصاویر با کیفیت بالا در یک وب سایت در اندازه، فرمت، ابعاد و وضوح مناسب است و در عین حال اندازه آن را تا حد ممکن کوچک نگه می‌دارد و کمترین سرعت صفحه را کاهش می‌دهد.

هدف؟ وب سایت هایی با بارگیری سریع با مشتریان خوشحال که صفحات بیشتری را مشاهده می کنند و بیشتر با محتوای وب سایت درگیر می شوند.

هنگامی که تصاویر برای صفحه نمایش کاربر بهینه شده است، به سادگی تجربه را دلپذیرتر می کند! برخی از ما با استفاده از دستگاه های تلفن همراه خود، برخی از تبلت ها، و برخی دیگر در رایانه های رومیزی با اندازه و وضوح صفحه های مختلف در اینترنت گشت و گذار می کنیم. بهینه سازی تصاویر به ایجاد یک تجربه کاربری بهتر کمک می کند، زیرا هیچ کس نمی خواهد به یک تصویر پیکسلی بهینه نشده یا فقط یک قطعه از کل تصویر را در یک صفحه نمایش کوچکتر نگاه کند!

اهمیت بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جست و جو:

موتورهای جستجو نمی توانند محتوای بصری را به همان روشی که انسان می تواند پردازش کند. برای اینکه خزنده ها تصاویر شما را پردازش کنند و زمینه صفحه وب شما را درک کنند، بهینه سازی تصویر برای سئو بسیار مهم است! این شامل ویژگی هایی مانند برچسب ها و توضیحات مناسب در نام فایل، تغییر تصویر و عنوان است.

ابزار های سنجش سرعت سایت

مزایای بهینه سازی تصاویر:

بهینه سازی تصویر مزایای بی شماری از جمله افزایش تجربه کاربری، زمان بارگذاری صفحه سریع تر و فرصت های رتبه بندی اضافی را به همراه دارد. بدون بهینه سازی مناسب، یک دارایی ارزشمند سئو را هدر می دهید.

سئو برای تصاویر چقدر اهمیت دارد؟

آیا می دانستید که بازدید روزانه از صفحات Google Images در سال 2010 بیش از 1 میلیارد بوده است؟

و این بیش از یک دهه پیش بود! امروزه، مطابق با دیدگاه گوگل برای آینده جستجو، بیش از 55 درصد جستجوها حاوی یک نتیجه تصویری هستند و تصاویر در صفحه رتبه بندی نتایج جستجو بالاتر از همیشه نشان داده می شوند.

اگر قبلاً با اصول سئو آشنا هستید، می دانید که چقدر کار برای رتبه بندی وب سایت شما برای کلمات کلیدی خاص انجام می شود. اما اگر به شما بگوییم که بهینه سازی تصاویر برای سئو می تواند بر محتوای کلی و استراتژی سئوی شما تأثیر بگذارد، چه؟

راه های اساسی بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر سایت:

تصاویر نسبت به متن ها فضای بیشتری اشغال می کنند به همین دلیل در بارگذاری سریع تر سایت شما تاثیربسزایی دارد. به همین دلیل بهینه سازی تصاویر سایت اهمیت زیادی دارد. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه می توان حجم تصاویر را کاهش داد؟ از چه ابزار هایی می توان  کمک گرفت؟

فرمت مناسب تصاویر:

فرمت های متفاوتی برای یک تصویر وجود دارد اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که از فرمت JPEG  برای عکس هایتان استفاده کنید.

حجم تصاویر:

اندازه یک فایل به فضای مورد نیاز برای اینکه  فایل روی سرور ذخیره شود گفته می شود. حجم تصاویر تاثیر زیادی در سرعت سایت دارند به همین دلیل بهینه سازی تصاویر برای ما اهمیت دارد.

تصاویر را بیش از حد فشرده سازی نکنید:

اگر تصویری را بیش از اندازه فشرده سازی کنید کیفیت تصویر شما به شدت کاهش می یابد در نتیجه performance وبسایتتان کاهش می یابد. سعی کنید تصاویری را فشرده کنید که حجم قابل توجهی از حجم کل وب سایتتان را کاهش می دهد.

بهترین وب سایت و نرم افزار های برای بهینه سازی تصاویر:


Pixler

ImageOptim

Gimp

compressjpeg

Paint.net

kraken

JPEG Mini

OptiPNG

ابزار هایی برای تست سرعت سایت:

از میان ابزار های گفته شده ما به شما ابزار Gtmetrix  را پیشنهاد می کنیم.

از تصاویر alt استفاده کنید:

زمانی که عکس خود را در سایت بارگذاری می کنید در قسمت متن جایگزین از کلمه کلیدی  مقاله خود استفاده کنید. شاید از خود سوال کنید این کار چه فایده ای دارد؟ همانطور که گفتیم برای گوگل رضایت کاربرانش بسیار اهمیت دارد. فرض کنید عکس وب سایتتان به هر دلیلی بارگذاری نشود با کمک متن جایگزین کاربر متوجه می شود که موضوع عکستان در چه حوزه ای است.

نکته!

نکته قابل توجه اینجاست که شما نباید از تصاویر سایت رقبایتان استفاده کنید زیرا گوگل متوجه می شود که عکستان کپی است. بهترین راهکار این است که تصاویر را خودتان طراحی کنید یا اگر زمان این کار را ندارید به منبع تصویر لینک دهید.

Comments

یک پاسخ به “راه های اساسی برای بهینه سازی تصاویر وب سایت+ معرفی ابزار ها”

  1. […] استفاده از Chat GPT برای روش های پیدا کردن کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر وب سایت و نحوه نوشتن توضیحات متا، SEO محلی و موبایل، سئو […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *