آخرین مقالات:
آموزش تغییر دامنه سایت فقط با ۴ مرحله ساده
آموزش تغییر دامنه سایت فقط با ۴ مرحله ساده
تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟
تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟
اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ ها که باید از آنها دوری کنید
اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ ها که باید از آنها دوری کنید
اصول و نکات مهم در بازاریابی در اینستاگرام کدامند؟

اصول و نکات مهم در بازاریابی در اینستاگرام کدامند؟

اینستاگرام با توجه به ویژگی تصویری و  بصری بودنی که دارد کاربران زیادی را به سمت خودش کشانده است. با این ویژگی باعث شده که کسب و کار بیشتر افراد نیز رونق بسزایی بگیرد. امروزه اینستاگرام به عنوان یک محیط بسیار مناسب برای شروع کسب و کار آنلاین جدید بشمار میرود. شروع کسب و کار آنلاین به یادگیری و آموزش اصول بازاریابی اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ نیاز دارد.

اینستاگرام هر ساله با امکانات جدیدی که اضافه میکند محبوبیتش را چندین برابر میکند تا جایی که افراد زیادی برای بازاریابی محصولات و خدماتشان وقت بیشتری روی فروش در اینستاگرام میگذارند.

ما سعی کرده ایم تمام نکات و اصول بازاریابی در اینستاگرام را برای شروع یک کسب و کار و فروش بیشتر را آموزش دهیم.

چرا بازاریابی در اینستاگرام بسیار مهم دارد؟

دلیل اصلی بازاریابی در اینستاگرام تعداد مخاطبین و بازدید بالای است. فروش بیشتر به مخاطب بیشتر و بازدید بالا بستگی دارد. برای افزایش تعداد فالوورها اغلب افراد از روش های تبلیغاتی، مثل برگزاری مسابقه، جایزه گذاشتن و یا تخفیف برای مخاطبین استفاده میکنند.

با توجه به ویژگی ها و امکانات بازاریابی که اینستاگرام دارد و همچنین یادگیری اصول بازاریابی که ما با شما در میان میذاریم. نتیجه ی بسیار مناسبی در کمترین زمان ممکن از فروش در ایسنتاگرام بدست می اورید.

بازاریابی اینستاگرام

مرحله ایجاد کردن یک حساب کاربری تجاری یا بیزینسی بهینه سازی شده (BusinessAccount)

 اگر  برای خودتان یک حساب شخصی در اینستاگرام دارید که فالوورای به نسب خوب و فعالی دارید میتوانید همین اکانت خودتان را به یک حساب بیزینسی تبدیل کنید بدون اینکه مخاطبین و فالوورای خودتان را از دست بدهید.

با این کار ویژگی های بسیار زیاد و مناسبی برای اهداف تجاری در ایسنتاگرام برایتان فعال میشود که با آنها میتوانید برای فروش بیشترتان انالیز و استفاده کنید.

ولی اگر اکانت اینستاگرام ندارید و یا حساب شما پتانسیل های لازم را برای تبدیل شدن به یک حساب تجاری ندارد، میتوانید از صفر شروع کرده و یک اکانت تجاری بسازید که رفته رفته مخاطبین خودتان را جذب کنید.

روش تبدیل کردن اکانت شخصی اینستاگرام به اکانت تجاری یا بیزینسی

تبدیل کردن اکانت شخصی اینستاگرام به اکانت تجاری یا بیزینسی

بعد از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام روی Settings  و یا تنظیمات کلیک کنید

سپس وارد بخش Account شوید و گزینه ی  Switch to Professional Account را انتخاب کنید.

بعد باید گزینه ی Business را انتخاب کنید و به مرحله ی بعد بروید.

در مرحله ی بعد باید نوع فعالیت و حوزه کسب و کار خودتان را از بین گزینه ها انتخاب کنید.

در مراحل بعد میتوانید اکانت هایی مثل فیس بوک را به حسابتان اضافه کنید. و اطلاعات تماس مثل شماره تماس و آدرس و ایمیل را وارد کنید.

حال حساب شما به یک اکانت تجاری تبدیل شده است.

مرحله بعد، ساخت پروفایل مناسب برای بازاریابی در اینستاگرام

قبل از شروع هر چیزی باید حساب کاربری خودتان را بهینه و برای یک حساب تجاری و کسب و کار اماده کنید. این مرحله یکی از مهم ترین مراحل در اصول بازاریابی در اینستاگرام به شمار می رود.

چند نکته ی مهم در بهینه سازی و آماده کردن اکانت اینستاگرام:

  • در اولین مرحله مخاطب به عکس پروفایل اکانت شما نگاه می اندازد پس با یک عکس پروفایل مناسب از برند و کسب و کار خودتان برای اکانتتان استفاده کنید. معمولا از لوگوی مناسب و منحصر به فرد خودتان برای پروفایل استفاده میکنند. بیشتر افراد با دیدن پروفایل شما به آن جذب میشوند. پس باید عکس شما آنقدر جذاب و گیرا باشد که مخاطب را مجبور کند تا حتی یک نگاه کوتاه به صفحه و پیج شما داشته باشد.
  • بخش مهم بعدی قسمت بیوگرافی biography یا همان بیو پیج شما است که توضیحی کوتاه و مناسب از نوع کسب و کار کودتان را باید نوشتته باشید. تا مخاطب با دیدن بیوی پیج شما تمام چیزی که برای شناخت شما و کمسب و کار شما نیاز دارد را بدست آورد. به طور خلاصه باید متنی در این قسمت قرار دهید که مخاطب دلیل مشاهده و استفاده از پیج و محصولات شما را پیدا کند. شما در این قسمت میتوانید از آن برای call to action یا دعوت افراد به انجام یک کار استفاده کنید. مثل ادرس وب سایت خودتان را قرار دهید و مخاطبین را دعوت به استفاده از سایت شما نیز کنید.
  • شما میتوانید از هشتگ های مناسب # در حوزه کاری خودتان به بیوی پیج اضافه کنید. تا با سرچ مخاطبین، پیج شما نیز جز نتایج جستجو نیز باشد.
پروفایل اینستاگرام
  • قسمت بعدی بخش هایلایت های استوری است. شما در این قسمت باید خدمات و محصول خودتان را در قالب چند استوری به مخاطب معرفی کنید. از محتواهایی مثل معرفی محصول و خدمات، توضیح مختصری از قیمت، نمایش دادن رضایت مشتری و به طور کلی باید محتواهایی در این قسمت قرار دهید که تمام سوالات مخاطب را پاسخ دهد. و اعتماد آنها را به خودمان و محصولاتمان جلب کنیم.

یک استراتژی و هدف مناسب برای خودتان و کسب و کارتان داشه باشید.

برای داشتن یک کسب و کار قوی در فروش نیاز به بازاریابی موفقی دارید که منوت به یک استراتژی منسجم و مشخص است. به این صورت که تمامی کارها در چه زمانی و با چه برنامه ریزیی انجام شوند تا به یک مسیر ثابت و مشخص در پیشرفت برسیم.

برای رسیدن به این چنین استراتژی موفقی باید اصول بازاریابی در اینستاگرام رعایت کنید:

باید مخاطبین هدف را مشخص کنید.

یعنی باید مشخص کنید برای چه کسانی محتوا تولید میکنید و به چه کسانی میخواهید محصول و خدمات عرضه کنید.

طبیعی است که همه ی افراد کسب و کار شما را دنبال نمیکند و فقط یک سری افراد به کار و فعالیت شما نیاز دارند و دنبال میکنند. پس باید ابتدا جامع هدف خودتان را پیدا کنید یعنی به چه کسانی میخواهید محصول بفروشید و یا چه کسانی به حوزه فعالیت شما علاقه دارند چه رده ی سنی و هزاران اطلاعات دیگر که میتوانید از آنها برای اینکه چه نوع پست هایی و در چه زمانی منتشر کنید؟

میتوانید از جنسیت افراد نیز در نوع محتواهای که میخواهید منتشر کنید استفاده کنید. یعنی اگر مخاطبین شما بیشتر خانم ها هستند باید محتواها و رنگ و غیره را بر اساس علایق خانم ها طراحی کنید.

شما حتی میتوانید از فالوورها و مخاطبین رقبای خودتان برای پیدا کردن مخاطبین هدف خود استفاده کنید.

رقبایتان را تجزیه و تحلیل کنید.

بعد از اینکه مخاطبین هدف خودتان را پیدا کرده اید وقت آن رسیده که رقبا و کسایی که در حوزه فعالیت شما نیز کار میکنند شناسایی کرده. و با نگاه کردن به سایت و پیج اینستاگرامشان آنها را آنالیز کنید. و اطلاعاتی همچون چه کسانی آن ها فالو کرده، از چه نوع محتوایی استفاده کرده اند، چه کپشن هایی مینویسند و در چه زمان هایی پست و استوری منتشر میکنند. به طور خلاصه هر چه اطلاعاتمان از رقبا بیشتر باشد برای شروع کسب و کار ما و استراتژی ما بسیار مفید خواهد بود.

اهداف که برای آن کسب و کار را در اینستاگرام راه اندازی کرده اید را مشخص کنید.

وقتی یک کسب و کار را در اینستاگرام شروع میکنید باید حتما اهداف خود را از قبل تعیین و شناخته باشید. اهداف را خود را باید نه انچنان بالا و دست نیافتی بگیرید که اصلا به اهداف خود نرسید و نه انقدر پایین و کوچک باشند که به راحتی قابل دسترس باشند.

با توجه به نوع فعالیت هر پیجی، اهداف هر کدام نیز متفاوت هستند. مثلا برای یک کسب و کار افزایش فروش حائز اهمیت است و برای دیگری آگاهی از برند و شناخته شدن هدف محسوب میشود. قطعا برای یک پیج فروشگاهی تعداد لایک و کامنت هدف اصلی به شمار نمیرود، زیرا آن پیج برای این راه اندازی شده است که فروش خودش را افزایش دهد.

حال که اهداف خود را پیدا و شناسایی کرده اید وقت آن است که بدانید برای رسیدن به اهداف چگونه باید عمل کنید.

برای محتواهایتان تقویم محتوایی طراحی کنید.

تقویم محتوایی اینستاگرام

برنامه ریزی در هر کاری حرف اول را میزند هگامی که شما برای تک تک محتواها و پست ها و استوری های اینستاگرام خودتان برنامه ریزی داشته باشید. و دیگر نگران آپلود محتواها نخواهید بود. به طور معمول پیج ها روزانه ۱ پست و استوری را طراحی و آپلود میکنند.

وقتی برای تک تک پست و استوری هایتان محتواهای مورد نیاز مثل کپشن، موضوع پست و استوری، عکس یا ویدئو بودن محتواها و غیره آماده داشته باشید. به طور کلی یک تقویم محتوایی مناسبی داشته باشید. با داشتن تقویم محتوایی هم در وقت صرفه جویی کرده اید و هم از هزینه ها مقداری کم کرده اید. برای نوشتن  تقویم محتوایی میتوانید از پیج های رقبایتان نیز کمک بگیرید.

اگر تقویم محتوایی نداشته باشید صرفا تلاش میکنید تکلیف خودتان را انجام دهید. فقط پست و استوری اینستاگرام را طراحی میکنید و توجه ای به کیفیت آن ندارید.

به دیگر نکات و اصول بازاریابی اینستاگرام را در پایین اشاره کرده ایم:

  1. با افراد محبوب اینستاگرام یا همان اینفلوئنسرها همکاری داشته باشید.
  2. به کامنت ها و دایرکت ها با حوصله و دقت پاسخ دهید.
  3. از نرم افزارها و برنامه های مناسب برای طراحی و ادیت تصاویر و ویدئوها استفاده کنید.
  4. هر از چند گاهی یک چالش، مسابقه، تخفیف و یا هر چیزی که برای استراتژتون مناسب باشه بهره ببرید تا مشتریان و فروشتان بیشتر شود.
  5. یک قسمت مهم برای پیج های فروشگاهی که جدیدا اینستاگگرام اضافه کرده است قسمت Shop یا فروشگاه است که افراد میتوانند به صورت مستقیم محصولات خودشون را در اینستاگرام به فروش برسانند.

دیدگاه: