آخرین مقالات:
آموزش تغییر دامنه سایت فقط با ۴ مرحله ساده
آموزش تغییر دامنه سایت فقط با ۴ مرحله ساده
تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟
تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟
اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ ها که باید از آنها دوری کنید
اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ ها که باید از آنها دوری کنید
انواع طراحی گرافیک

انواع طراحی گرافیک

طراحی گرافیک ، هنر فرایند ارتباط بصری با مخاطب است. طراحی گرافیک فرایندی است که در آن با استفاده از یک یا چند تایپوگرافی عکس و تصویر به ارتباط و حل مسئله می پردازد و از ادغام نشانه ها ، متون و تصاویر با علم، خلاقیت و سلیقه ایده و پیغامی را به شکل بصری به عموم می رساند. طراحان گرافیک برای رسیدن به نتیجه ای بهتر و ترکیب بندی خوب در آثار خود از تایپو گرافی، انواع هنرهای دیداری، و تکنیک های خوب و موثر صفحه آرایی بیشترین بهره را می برند

چرا طراحی گرافیک؟

طراحی گرافیک در فضای رقابتی تجارت امروز جزء جدایی ناپذیر است. برای شروعی موفق در دنیای گسترده تجارت و ارتباط با مخاطبان و فروش بیشتر و ارائه خدمات بهتر و برای شناخته شدن و معرفی حرفه ی خود نیاز به طراحان گرافیک و خلاقیت های آنها داریم. طراحان گرافیک باید برای رسیدن به هدف خود از عکس، نوشته ها و نمادها استفاده کنند و در رساندن پیام، فناوری و هنر را ترکیب نمایند. به طوری که در ذهن مانده و فراموش نشود.

مزایای گرافیک

طراحی یک تخصص است و لازمه آن تجربه و ایده پردازی خوب می باشد. در طراحی تاثیر گذار به نکات بسیاری می بایست دقت نمود از جمله رنگ بندی، چیدمان، نوع فونت و… . استفاده از طراحان با تجربه و خلاق و خوش سلیقه مزایای زیادی را به همراه دارد مانند:

افزایش فروش و سود

افزایش فروش و سود بیشتر با استفاده از خلاقیت های طراحان متخصص و معرفی و شناخت کالا و متقاعد نمودن متقاضیان مسیری هوشمندانه است. طراحی تاثیر گذار لوگو،کارت ویزیت و عناصر تبلیغاتی محیطی، اگر درست و همراه با خلاقیت و علمی انجام گیرد می تواند ذهنیت بسیار خوب و موثری در مخاطب ایجاد کرده و در افزایش فروش و معرفی کالا بسیار موفق عمل کند.

ایجاد حس اعتماد در مخاطب

اگر آرم تبلیغاتی شما از نکات زیبایی شناختی و محبوبیت خوب برخوردار باشد، بینندگان و مخاطبان شما را جذب نموده و اعتماد لازم را ایجاد می کند. در دنیای ارتباطات و بازار های دیجیتال و خرید های آنلاین ایجاد پیام های موثر و با تصویر های خلاقانه شرایط بسیار مطلوبی را برای شرکت شما بوجود می آورد و می تواند با ایجاد اعتماد مخاطبان همیشگی را برای خود داشته باشید.

رساندن پیام برند و ماندگاری آن

طراحان گرافیک برای رساندن پیام و معرفی یک برند، با خلاقیت و تخصص خود و با طرح و خلق لوگوهای تجاری برای معرفی محصول، صفحه آرایی، طراحی و زیباسازی مجلات ،کتابها ، و طراحی وب سایت و یا هر صفحه تجاری دیگر در رسانه های اجتماعی می تواند بسیار تاثیر گذار باشند بطوری که در ذهن مخاطب ماندگار شده و نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.

ایجاد اتحاد بین کارکنان و کارمندان

در شرکت های بزرگ و کوچک مدیران موفق از نتایج خوب اتحاد بین کارمندان آگاهند و در ابتدای امر به دنبال لوگوی مشترک برای معرفی و ایجاد همدلی بین کارمندان خود هستند. طراحان متخصص در این راستا با دقت و خلاقیت خود و ظرافت و بهره گیری از علم روانشناسی و هنر ترکیب رنگها و طرح ها، لوگویی تاثیر گذار را طراحی می نمایند. ما در کنار بهترین طراحان و متخصصان حاضریم تا شما را همراهی کنیم.

جلب توجه مخاطبان

در دنیای دیجیتال و ارتباطات، طراحی گرافیک در تبلیغات و محتواهای سایت، باعث جذب کاربران و بالا رفتن بازدید و دیده شدن سایت شما خواهند شد و مخاطبان شما به طور تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد. جلب توجه مخاطبان از طریق دیداری در دنیای گسترده امروز کاری مشکل است که یک طراح متخصص و خلاق می تواند آن را به بهترین وجه انجام دهد. با انتخاب درست طراح گرافیکی خود می توانید ایده ای که  در ذهن دارید را به طرحی منحصر به فرد و زیبا تبدیل کنید.

هنر و تصویر سازی برای طراحی گرافیکی

تصویر سازی و هنر گرافیک در بیشتر موارد هم معنای طراحی گرافیک در نظر گرفته می شود. در صورتی که تفاوت هایی در بین این دو وجود دارد.

نمونه های هنر های تجسمی و تصویرسازی برای طراحی گرافیک

  • الگوهای گرافیکی برای پارچه
  • موشن گرافیک ها
  • تصاویر دست دوم و مصرفی
  • رمان های مصور
  • بازیهای ویدئویی
  • وب سایت ها
  • آلبوم های هنری
  • تصویر سازی برای کتابها
  • اینفوگرافیک ها
  • نمایشگاه فنی
  • هنرهای مفهومی

گرافیک یک روش برای ایجاد ترکیبات بصری است که منجر به ارتباط ایده ها از طریق تایپوگرافی، تصویرسازی و رنگ ها می‌شود. روش‌های ایجاد تصویر سازی گوناگونی وجود دارد، و به همین دلیل است که انواع مختلفی از طراحی گرافیکی به وجود آمده که هر کدام تخصص ویژه‌ی مخصوص به خود را دارند.

اگرچه اغلب روش‌ها با هم ارتباط دارند، اما هر کدام از این روش‌ها به مجموعه‌های خاصی از مهارت‌ها و تکنیک‌های طراحی نیاز دارد. بسیاری از طراحان در یک نوع طراحی تخصص دارند. اما از آنجایی که همیشه طراحی‌ها دائما در حال تغییر هستند ، طراحان گرافیک باید با این تغییرات خود را سازگار کنند، تا بتوانند در طول حرفه‌ی خود تجربه‌های بیشتری کسب کنند.

برای آشنایی با ابزارها و نرم افزارهای طراحی گرافیک توصیه میشود مقاله مهم ترین ابزارهای طراحی گرافیک را مطالعه کنید.

چند نوع اساسی طراحی گرافیک

۱٫ طراحی گرافیکی هویت بصری

Graphic design of visual identity

طراحی هویت بصری یکی از رایج ترین انواع طراحی است. طراحان گرافیک هویت بصری باید دانش کلی در مورد انواع طراحی گرافیک داشته باشند تا بتوانند عناصر طراحی مناسب برای همه رسانه های بصری ایجاد کنند. آنها همچنین به مهارت های ارتباطی عالی، مفهومی و خلاقانه و اشتیاق به تحقیق در صنایع، سازمانها، و رقبا نیاز دارند. طراحانی که در طراحی هویت بصری تخصص دارند با صاحبان شرکت‌ها برای ایجاد لوگو، تایپوگرافی، پالت های رنگی، کارت‌های ویزیت و بروشورهای تصویری که شخصیت یک برند را نشان می دهد، همکاری می کنند. طراحان مجموعه‌ای از راهکارهای برند سازی تصویری را توسعه می‌دهند تا به بهترین شیوه‌ شرکت‌ها و سازمان‌ها را توصیف کنند.

۲٫ طراحی گرافیک بازاریابی و تبلیغات

طراحی گرافیک بازاریابی و تبلیغات

طراحان گرافیک با صاحبان شرکت‌ها، مشاوران و مدیران یا متخصصان برای استراتژی های موثر بازاریابی در کنار هم فعالیت می کنند. شرکت ها برای جلب کردن نظر مخاطب هدف خود، به انواع راه‌کارهای بازاریابی و تبلیغاتی وابسته هستند. از آنجایی که همیشه محتوای بصری جذاب‌تر است، گرافیک و تصویرسازی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به طور مؤثرتری با مخاطبین ارتباط برقرار کنند. نمونه هایی از طراحی گرافیک بازاریابی:

کارت پستال های مناسبتی و آگهی

کارت های ویزیت با طراحی های به روز

تبلیغات مجلات و روزنامه

طراحی پوستر، بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی

اینفوگرافیک ها( اطلاعات تصویری)

بروشور ها (چاپی و دیجیتالی)

تصاویر برنامه های تجاری

طراحی های بازاریابی ایمیلی

ارائه محتوای پاورپوینت

تبلیغات بنرها و شبکه های اجتماعی

تصاویر برای وب سایت ها وبلاگ ها، قالب اینستاگرام و …

طراحان بازاریابی

طراحان بازاریابی و تبلیغات

۳٫ طراحی گرافیکی رابط کاربری

طراحی گرافیکی رابط کاربری

رابط کاربری  به بستر تصویری تعامل کاربر با یک دستگاه یا برنامه میگویند. طراحی رابط کاربری فرآیند است که استفاده از آن برنامه را سهولت می‌بخشد و یک تجربه کاربرپسند را برای کاربر ایجاد می‌کند . یک رابط کاربری شامل همه چیزهایی است که کاربر با آنها تعامل دارد  از صفحه نمایش گرفته تا صفحه کلید و ماوس و همه چیزی که کاربر در استفاده از برنامه می‌بیند. اما در زمینه طراحی گرافیکی، طراحی بر تجربه بصری کاربر و طراحی عناصر گرافیکی روی صفحه مانند دکمه ها، منوها و تصاویر تمرکز می‌کند. وظیفه یک طراح رابط کاربری این است که جذابیت زیبایی به محیط کاربری بدهد و رابط کاربری با عملکرد فنی آن سیستم همگام شود. نمونه هایی از طراحی گرافیکی رابط کاربری:

طراحی صفحه وب

طراحی قالب

رابط های بازی

طراحی اپلیکیشن

۴٫ طراحی گرافیک انتشارات

طراحی گرافیک انتشارات

طراحان گرافیکی که در نشریات تخصص دارند با ویراستاران و ناشران برای ایجاد طرح‌بندی و تایپوگرافی همکاری می‌کنند و آثار هنری ایجاد شده که شامل عکاسی، گرافیک و تصاویر است، کار می‌کنند. طراحان انتشارات ممکن است به عنوان فریلنسر، به عنوان اعضای آژانس خلاق یا در داخل سازمان به عنوان بخشی از یک شرکت انتشاراتی کار کنند. طراحی نشریه یک نوع طراحی کلاسیک است که در کتاب‌ها، روزنامه‌ها، مجلات و کاتالوگ‌ها آن ها را می‌توانیم ببینیم. نمونه هایی از طراحی گرافیک نشریه:

کتاب ها

روزنامه ها

خبرنامه ها

دایرکتوری ها

گزارش های سالانه

مجلات

۵٫طراحی گرافیک بسته بندی

طراحی گرافیک بسته بندی

 گرافیک بسته بندی که اخیرا جز طراحی صنعتی به حساب می آید مربوط به بسته بندی اقلام تجاری هست که کاربر آنها را خریداری می کند و طراح باید توانایی ایجاد جذابیت و خلاقیت در طراحی بسته بندی و همچنین کاربری ساده را در نظر بگیرد .در جاهایی مانند: نشان ها و دیوار نوشته ها ، موزه ها ، برند سازی دفتر کار ، ناوگان حمل و نقل عمومی ، طراحی داخلی خرده فروش ها ، برند سازی استادیوم ها ، فضا های کنفرانس

۶٫ طراحی گرافیکی حرکت

طراحی گرافیکی حرکت

 تمام طرح های مربوط به موشن گرافیک با حرکت در ارتباط هست یعنی طراح باید بتواند المان های طراحی را به منظور رساندن یک پیغام به حرکت در آورد و تاثیر گذاری و جذابیت برای مخاطب ایجاد کند:

نوشته های ابتدایی و انتهایی فیلم ها

آگهی ها

لوگو های متحرک

تریلر ها

نمایشگاهها

ویدئو های تبلیغاتی

ویدئوهای آموزشی

وب سایت ها

بازی های ویدئویی

بنر ها

گیف ها

دیدگاه: