آخرین مقالات:
آموزش تغییر دامنه سایت فقط با ۴ مرحله ساده
آموزش تغییر دامنه سایت فقط با ۴ مرحله ساده
تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟
تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟
اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ ها که باید از آنها دوری کنید
اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ ها که باید از آنها دوری کنید
بازاریابی موتور های جستجو چیست+تفاوت آن با seo

بازاریابی موتور های جستجو چیست+تفاوت آن با seo

آخرین باری که نیاز به خرید محصول داشتید چه زمانی بود؟ این احتمال وجود دارد که برای شروع تحقیقات خود به موتور جستجویی مانند گوگل مراجعه کنید. با این حال، شرکت‌هایی که می‌بینید ابتدا برای دریافت فهرست خود در بالای صفحه پول پرداخت می‌کنند، تبلیغات هستند. در این مقاله با بازاریابی موتور های جستجو آشنا می شوید.

بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو به تمرین بهبود نحوه یافتن محصول یا خدمات شما توسط مشتریان در موتور جستجو (مانند گوگل یا بینگ) از طریق تبلیغات پولی اشاره دارد. SEM زمانی به تبلیغات پولی و ارگانیک اطلاق می شد، اما اکنون به تنهایی برای اشاره به تبلیغات پولی استفاده می شود.

چرا SEM مهم است؟

همانطور که موتورهای جستجو در حال تبدیل شدن به روش اصلی مردم برای یافتن محصولات هستند، یک استراتژی بازاریابی قوی موتور جستجو برای موفقیت یک کسب و کار ضروری تر می شود.

SEM توسط کسب‌وکارهای کوچک، متوسط ​​و سازمانی استفاده می‌شود تا مشتریان بالقوه را دقیقاً در زمانی که به دنبال محصول یا خدمات شما هستند، قرار دهند. همچنین این یک شکل غیرمستقیم تبلیغات است زیرا یک مشتری بالقوه فعالانه به دنبال خدمات مشابهی است که شما ارائه می دهید. SEM همچنین برای تبلیغ‌کنندگان مقرون به صرفه است. زیرا آنها فقط هر بار که شخصی روی تبلیغ آنها کلیک می‌کند، پول پرداخت می‌کنند .

چه کسی باید از SEM استفاده کند؟

هرکسی که قصد دارد محصولی را به آنلاین عرضه کند می تواند از SEM بهره مند شود. به علاوه، هدف گذاری و اندازه گیری این کمپین ها آسان است. بهترین راه برای فکر کردن در موردSEM این است که با این فرض شروع کنید: یک کاربر با یک سوال در ذهن به موتور جستجو می رود. میشل داپرت، متخصص ارشد رسانه در Planit، به مشاور فوربس گفت: اگر بتوانید این پاسخ را ارائه دهید – و انجام این کار برای شما سودآور است – می توانید از SEM بهره مند شوید.

مزایای SEM:

بسیار هدف محور:

SEM شما را قادر می سازد تا با مشتریانی که در جستجوی محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، ملاقات کنید. «شما در «بازار» – به هر دلیلی – دقیقاً در لحظه ای که به دنبال پاسخ یا راه حل هستند، به آنها دسترسی پیدا می کنید. داپرت توضیح داد که ثبت فعالیت‌های قیف پایین‌تر به این معنی است که می‌توانید کسی را وادار کنید تا محصول یا خدمات خود را بخرد، بدون اینکه او را در مورد نیاز قانع کنید.

راهی آسان و سریع:

SEM راهی آسان و سریع برای شروع کسب و کارهای جدیدتر است. داپرت می‌گوید: «وقتی محصول جدیدتری در یک زمینه شلوغ هستید، کمپین‌های هدفمند SEM به شما این امکان را می‌دهند که فوراً در کنار رقبای شناخته‌شده‌تر ظاهر شوید .

قابل شاهده:

زمان واقعی، قابل اندازه گیری SEM به شما این امکان را می دهد که نسبت افرادی را که روی تبلیغ شما کلیک می کنند در مقایسه با کسانی که محصول یا خدمات شما را خریداری می کنند، مشاهده کنید و بر اساس آن تغییراتی ایجاد کنید. «هرکسی که هدف مشخصی دارد – چه افزایش فروش وب‌سایت، تکمیل فرم‌های تولید سرنخ یا افزایش خوانندگان وبلاگ – می‌تواند از SEM برای اندازه‌گیری سریع ترافیک به مقصدی که افراد می‌توانند آن هدف را تکمیل کنند، استفاده کند.

SEM در مقابل SEO:

اصطلاحات زیادی در بازاریابی آنلاین با معانی مشابه وجود دارد و به راحتی می توان آنها را گیج کرد. علاوه بر این، بسیاری از افراد معانی کمی متفاوت برای هر اصطلاح دارند.

تفاوت بین SEM و SEO :

SEM به فرآیند پرداخت برای تبلیغاتی که در موتورهای جستجو ظاهر می شوند اشاره دارد.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به بهینه سازی ترافیک وب سایت از موتورهای جستجو برای افزایش ترافیک ارگانیک اشاره دارد.

عوامل زیادی تعیین می کنند که کدام وب سایت ها در جستجوی ارگانیک بالاترین رتبه را دارند، از جمله کلمات کلیدی مرتبط، کیفیت کلی محتوای وب سایت و تعداد بک لینک ها (چند وب سایت دیگر به وب سایت شما پیوند می دهند). افزایش سئو مستلزم سرمایه گذاری اولیه در زمان و تلاش است. اما زمانی که یک وب سایت شروع به رتبه بندی بالا کند، ترافیک هدایت شده به صفحه وب رایگان است. از طرف دیگر، تبلیغ کنندگان SEM برای هر کلیک هزینه پرداخت می کنند. راهنمای ما را در مورد بهترین نرم افزار سئو برای مشاغل کوچک در سال ۲۰۲۲ بخوانید.

دیدگاه: