آخرین مقالات:
آموزش تغییر دامنه سایت فقط با ۴ مرحله ساده
آموزش تغییر دامنه سایت فقط با ۴ مرحله ساده
تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟
تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟
اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ ها که باید از آنها دوری کنید
اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ ها که باید از آنها دوری کنید
موشن گرافیک و انیمیشن; تفاوت آنها در چیست؟

موشن گرافیک و انیمیشن; تفاوت آنها در چیست؟

بطور خلاصه موشن گرافیک و انیمیشن در این مورد تفاوت دارند، که موشن گرافیک نوعی انیمیشن است.

هنگامی که به تولید ویدئو نگاه می کنید، در برخی از زمان ها باید به این فکر کرده باشید که تفاوت بین انیمیشن و موشن گرافیک چیست؟ بسیاری از سردرگمی‌ها در بین تولیدکنندگان ویدئو، تدوین‌گران، طراحان، هنرمندان و کارگردانان خلاق وجود دارد تا بفهمند کدام یک از این دو برای نیازهای خاص خود بهترین کاربرد را دارند. موشن گرافیک می‌تواند مخاطبان شما را به انجام هر کاری که بیشتر به آن نیاز دارد، خوشحال، الهام بخش و راهنمایی کند. انیمیشن داستان‌ها را روایت می‌کند و احساسات و ایده‌ها را به روشی منحصربه‌فرد و قابل درک که هم کودکان کوچک و هم بزرگسالان می‌توانند درک کنند، منتقل می‌کند.

motion-graphics-vs-animation

در این مقاله به تعریف موشن گرافیک می پردازیم و تفاوت آن با سایر سبک های انیمیشن را توضیح می دهیم. ما همچنین توضیح خواهیم داد که چه زمانی از کدام عبارت در مورد موشن گرافیک و انیمیشن صحبت می کنیم.

موشن گرافیک چیست؟

motion-graphics

موشن گرافیک از طراحی گرافیکی استفاده می کند که در غیر این صورت ثابت است و به آن انیمیشن و حرکت می دهد، معمولاً بدون اینکه از یک روایت خاص پیروی کند.

آیا می خواهید نوارهای نمودار شما برای داشتن استعداد بصری بیشتر بالا بروند؟ این موشن گرافیک است.

آیا می‌خواهید لوگوی وب‌سایت شما به دور خود بچرخد؟ این موشن گرافیک است.

آیا می خواهید شخصیت ها را متحرک کنید تا به یک افسانه کودکانه جان ببخشید؟ این در واقع موشن گرافیک نیست. این یک نوع انیمیشن کاملا متفاوت است.

مقاله مرتبط: طراحی گرافیک در کرمان

از موشن گرافیک در روش های مختلفی استفاده می شود:

  • فراخوان های متنی
  • اینفوگرافیک
  • انتقال های ویدیویی
  • پس زمینه متحرک
  • آیکون های متحرک یا انیمیشن های لوگو

موشن گرافیک میتواند ایده های مشکل را به صورت بصری نشان دهد. به موشن گرافیک مانند یک کمک بصری فکر کنید. توضیح برخی ایده ها (مخصوصاً ایده های بزرگ و انتزاعی) با کلمات یا تصاویر ثابت دشوار است. چند ثانیه موشن گرافیک می تواند همه چیز را کاملاً روشن کند. فقط به این فکر کنید که چگونه فیلدهای رمز عبور گاهی اوقات با وارد کردن یک رمز عبور اشتباه می لرزند یا قرمز می شوند و فوراً نشان می دهند که باید دوباره امتحان کنید.

سبک بصری موشن گرافیک برای طیف وسیعی از بینندگان جذاب است. ممکن است کارتون برای یک تجارت رسمی بسیار کودکانه به نظر برسد. اما موشن گرافیک می تواند از آن سبک زیبا و سرگرم کننده استفاده کند و آن را در موضوعات بالغ تر به کار گیرد. مهم نیست در چه صنعتی هستید، ظاهر موشن گرافیک می تواند پیام شما را جذاب تر و سرگرم کننده تر کند.

انیمیشن چیست؟

انیمیشن

انیمیشن اصطلاح گسترده تری است که موشن گرافیک تحت آن قرار می گیرد، انیمیشن سابقه ای بیش از ۱۰۰ سال دارد. (می خواهید درمورد تاریخ آن کاوش کنید؟ این راهنمای عالی برای انیمیشن را بررسی کنید)

۵ سبک اصلی در انیمیشن وجود دارد:

  1. انیمیشن سنتی; که به سبک انیمیشن اولین فیلم های بزرگ اشاره دارد و عمدتاً یک فرآیند دستی و فریم به فریم است.
  2. انیمیشن ۲ بعدی; احتمالاً رایج ترین سبک انیمیشن است و نشان دهنده گرافیک هایی است که در برنامه های دو بعدی ایجاد می شوند.
  3. انیمیشن های ۳ بعدی; به گرافیک هایی گفته میشود که در محیطی ۳ بعدی مدل سازی میگردد و سپس متحرک میشوند. می توانید دارایی ها را در یک فضای ۳۶۰ درجه بچرخانید تا هر زاویه ای را که برای ترکیب می خواهید بدست آورید.
  4. موشن گرافیک; زیرشاخه ای از انیمیشن است و به بهترین وجه به عنوان “گرافیک متحرک تکمیلی” توصیف می شود.
  5. استاپ موشن; یک فرآیند فریم به فریم است که در آن عکاسی به انیمیشن سه بعدی تبدیل می شود.

موشن گرافیک یا انیمیشن

هر تکنیکی که اشیا یا تصاویر ثابت را به حرکت در می‌آورد، انیمیشن است، خواه کارتون‌های دست‌ساز، انیمه‌ها، یا موشن گرافیک ها باشد.اکثر موشن گرافیک ها با این کار انجام می شوند.

آنچه که موشن گرافیک را از انواع دیگر انیمیشن ها (حداقل از نظر ویدیوهای بازاریابی) جدا می کند، محتوا است. موشن گرافیک معمولاً با تنظیم اشیاء انتزاعی، متن و سایر عناصر طراحی گرافیکی در حرکت مرتبط است. زنده کردن یک نمودار، اینفوگرافیک یا طراحی وب با استفاده از حرکت، به طور کلی «انیمیشن» است، اما به طور خاص، نوعی انیمیشن است که به آن موشن گرافیک می‌گویند.

در مقابل، انیمیشن به عنوان یک فرم هنری خاص بیشتر بر روی جلوه‌های سینمایی و تکنیک‌های داستان‌گویی تمرکز می‌کند تا روایتی را بسازد.

اینطور فکر کنید: اگر ویدیوی شما گرافیک را برای نشان دادن یک نکته به حرکت در می آورد، به آن موشن گرافیک می گویند. اگر ویدیوی شما دارای شخصیت انسانی است که به یک سفر احساسی می‌رود، احتمالاً «انیمیشن» نامیده می‌شود.

پس چه زمانی از اصطلاح انیمیشن در مقایسه با موشن گرافیک استفاده می کنید؟ از انیمیشن برای داستان استفاده می شود. هرکسی که فیلمی از پیکسار دیده باشد می‌داند که انیمیشن می‌تواند یک رسانه داستان‌گویی قدرتمند باشد. موشن گرافیک می تواند داده های آماری را زنده کند، اما انیمیشن می تواند شخصیت ها را با روایت های احساسی، خلاقیت و بیان هنری را زنده کند.

انیمیشن گران تر است. تولید موشن گرافیک معمولا راحت تر است. این یک شکل ساده از انیمیشن است. اما وقتی شروع به نگاه کردن به CGI فوتورئالیستی، آثار هنری طراحی شده یا نقاشی شده با دست، و تکنیک های استاپ موشن می کنید، انتظار داشته باشید که پول بیشتری سرمایه گذاری کنید.

موشن گرافیک در مقابل انیمیشن: چه زمانی باید از هر تکنیک استفاده کرد؟

motion-graphics-vs-animation

این راز نیست که اینترنت ویدیوها را دوست دارد. مهم نیست که موشن گرافیک یا سبک های دیگر انیمیشن را انتخاب می کنید، ویدیوها به طور کلی تعامل، ترافیک و تبدیل بهتری را به همراه دارند.

موشن گرافیک برای ترسیم یا تاکید بر حقایق و بیان نکته ای که می خواهید نمایش دهید بهترین هستند. موشن گرافیک زمانی استفاده می شود که نیازی به روایت یا داستان سرایی نباشد.

ویدیوهای موشن گرافیک می توانند خدمات یا محصولات پیچیده شما را تجزیه کرده و به شکلی به یاد ماندنی ارائه دهند. به یاد داشته باشید که موشن گرافیک کمک بصری اصلی آنهاست، بنابراین آنها در آموزش ایده های دشوار درک از طریق تصاویر عالی هستند.

اگر می‌خواهید جنبه‌های احساسی یک داستان را برجسته کنید، روایتی ارائه کنید یا اگر نیاز دارید با مخاطب خود در سطح احساسی ارتباط برقرار کنید، باید به سراغ انواع دیگر انیمیشن‌ها بروید.

داستان‌ها به ایجاد ارتباط عمیق‌تری بین شما و مخاطبان هدفتان کمک می‌کنند و انواع دیگر انیمیشن‌ها برای ایجاد این نوع روایت‌ها مناسب‌تر هستند.

نتیجه:

برخی از پروژه ها نیازمند دنیای متحرک و شخصیت های درگیر هستند، اما برخی دیگر از سادگی بصری موشن گرافیک بهره می برند. اگرچه موشن گرافیک از نظر بصری ساده تر است، اما اغلب به اندازه یک قطعه کاملا متحرک به برنامه ریزی، فکر و دقت نیاز دارد!

برای انتخاب گزینه بهتر از بین این دو، باید به الزاماتی که از محصول نهایی دارید توجه بیشتری داشته باشید. همپوشانی زیادی بین این دو وجود دارد و گاهی اوقات تشخیص آنها از هم سخت است. مهم نیست از چه نوع ویدیوی متحرکی استفاده می کنید، در مسیری به سمت محتوای جذاب و سرگرم کننده تر برای مخاطبان خود قدم بردارید.

دیدگاه: