آخرین مقالات:
آموزش تغییر دامنه سایت فقط با ۴ مرحله ساده
آموزش تغییر دامنه سایت فقط با ۴ مرحله ساده
تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟
تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟
اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ ها که باید از آنها دوری کنید
اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ ها که باید از آنها دوری کنید
طراحی یک پروژه وب شامل چندین مرحله است؟

طراحی یک پروژه وب شامل چندین مرحله است؟

یک پروژه وب شامل چندین مرحله است: جمع آوری اطلاعات اولیه، طراحی، توسعه و تست قابلیت استفاده. تحقیقات زیادی انجام شده است که نشان می دهد اولین برداشت از یک وب سایت با کیفیت طراحی وب سایت تعریف می شود! به بیان ساده، تصاویر یک وب سایت تعیین می کند که آیا کاربران تحت تأثیر آن قرار گرفته اند یا خیر.

طراحی وب سایت  نیاز به برنامه ریزی کامل دارد و همچنین نکات فنی زیادی در آن دخیل است. با توجه به رقابت در دنیای طراحی وب، ایجاد وب سایتی که از نظر بصری جذاب، شهودی و متمایز از رقبا باشد، برای طراحان وب کار دشواری است. با این حال، برای طراحان وب که خلاق، علاقه مند به طراحی وب سایت هستند و مایل به کار سخت هستند، این امر می تواند با تقسیم مرحله طراحی به مراحل به راحتی قابل مدیریت باشد. فرآیند دقیق از طراح به طراح دیگر کمی متفاوت است، اما در اصل، فرآیند طراحی طراحان با تجربه همانند طراحانی که در زمینه طراحی سایت در کرمان، طراحی سایت در قشم، طراحی سایت در بوشهر و هر جای ایران زمین کار می کنند، یکسان است.

 

۱٫ جمع آوری نیازمندی ها

اولین قدم در طراحی یک وب سایت موفق، جمع آوری اطلاعات است.

این مرحله به یک طراح وب نیاز دارد که قبل از شروع پروژه، سوالات زیادی از مشتری بپرسد. برخی از سوالات عبارتند از:

هدف وب سایت چیست؟ آیا می خواهید اطلاعاتی ارائه دهید، خدماتی را تبلیغ کنید یا محصولی را بفروشید؟مخاطب هدف کیست؟محدوده پروژه چقدر است؟

پاسخ به همه این سوالات به شما کمک می کند در زمان و منابع صرفه جویی کنید.

۲٫ ایده های طوفان فکری

پس از جمع آوری تمام اطلاعات مورد نیاز، نوبت به طراح وب می رسد که ایده های خلاقانه ای را برای پروژه ترسیم کند.

یک طراح باید تعدادی از طرح های زیادی را حاضر کند و سپس آنها را به تعداد کمی محدود کند. سپس این طرح ها باید برای بازخورد به مشتری ارسال شود. این مرحله عمدتاً شامل یک چرخه بررسی، اصلاح و تأیید طرح است تا زمانی که در حالت ایده‌آل، هم مشتری و هم طراح از طرح طرح راضی باشند.

مهم است که هنگام طراحی اسکچ ها، کاربر نهایی (بازدید کنندگان سایت) را در نظر داشته باشید.

۳٫ ایجاد گردش کار

جمع آوری تمام اطلاعات جمع آوری شده از فاز یک و پس از ارائه ایده هایی که سیگنال سبز را از مشتری دریافت کردند، زمان آن است که با ایجاد یک گردش کار، یک برنامه برای وب سایت خود تنظیم کنید. گردش کار اساساً برای ترسیم نمودار فرآیند فکر یک طراح وب ایجاد می شود.

در یک گردش کار، یک طراح پروژه وب باید یک لیست برای هر بخش که قرار است در سایت قرار گیرد ایجاد کند. حتی باید حاوی اطلاعات مختصری در مورد نوع محتوایی باشد که در هر صفحه نشان داده می شود. طراح باید قبل از ادامه مرحله بعدی مرحله طراحی، تأییدیه مشتری را دریافت کند.

۴٫ ایجاد طراحی بصری برای وایرفریم های با کیفیت پایین

یک قالب وب سایت، که به عنوان شماتیک صفحه یا طرح صفحه نیز شناخته می شود، یک راهنمای بصری است که چارچوب استخوانی یک وب سایت را نشان می دهد.

 این وایرفریم‌ها عمدتاً به جای ارائه اطلاعات در مورد سبک، رنگ یا گرافیک تایپوگرافی، بر روی قراردادن عناصر مختلف طراحی تمرکز می‌کنند! آنها نوع محتوایی را که در هر صفحه نمایش میدهند توصیف می کنند و اطلاعاتی در مورد ویژگی های مختلف مانند دکمه ورود به سیستم اجتماعی یا ثبت نام در خبرنامه ایمیلی که در سایت گنجانده می شود، ارائه می دهند.

علاوه بر این، Wireframing به شناسایی هر گونه مشکل بالقوه ای که ممکن است طراح در مراحل اولیه از شناسایی آن غافل باشد کمک می کند. برای یک طراح آسان تر است که چیزی را که در مراحل اولیه توسعه است یا یک پیش نویس خشن است به جای ایجاد تغییرات در یک مدل با کیفیت بالا تصحیح کند.

۵٫ ایجاد طراحی پروژه های وب برای وایرفریم های با کیفیت بالا

وایرفریم‌های کم وفاداری عملکردها را به خوبی با یکدیگر ارتباط می‌دهند، اما «فرم‌ها» را به خوبی پوشش نمی‌دهند. برای حل این مشکل از وایرفریم های با کیفیت بالا استفاده می شود. این وایرفریم‌ها برای پرکردن جزئیات از دست رفته توسط وایرفریم‌های با کیفیت پایین طراحی شده‌اند. وایرفریم های با کیفیت بالا کم و بیش شباهت دقیقی به محصول نهایی دارند. از آنها برای انتقال ویژگی ها، عملکرد و مشخصات دقیق هر عنصر طراحی به مشتری استفاده می شود. این وایرفریم ها نشان می دهند که سایت چقدر کاربرپسند خواهد بود. آنها حتی به وضوح موقعیت و فضای اشغال شده توسط محتوای مختلف در هر صفحه وب را برجسته می کنند.

با استفاده از ابزارها، می توانید قاب سیمی با ماندگاری بالا را سریعتر ایجاد کنید و از تمام مزایا توسط این ابزارها به راحتی بهره مند شوید.

۶٫ توسعه ماکت های بصری

 هنگامی که یک محصول در حال توسعه فعال است، ماکت های بصری از رابط کاربری وجود دارد که طراحان برای نشان دادن دقیقاً آنچه باید به مشتریان نشان دهند، ایجاد می کنند. این مرحله ای است که ظاهر بصری وب سایت شروع به شکل گیری می کند. ماکت ها به طور کلی ظاهر وب سایت را نشان می دهند. مفهوم ایجاد ماکت برای طراحان وب برای طراحی یک پروژه وب سایت موثر بسیار مهم است. طراحان وب از نرم‌افزار ماکاپ برای توسعه چارچوبی از سایت استفاده می‌کنند که می‌تواند به آنها کمک کند تا رنگ‌ها، اندازه‌های فونت و قرارگیری دقیق همه عناصر ناوبری و محتوا را در سایت نشان دهند.

 
 

 

 

دیدگاه: