آخرین مقالات:
آموزش تغییر دامنه سایت فقط با ۴ مرحله ساده
آموزش تغییر دامنه سایت فقط با ۴ مرحله ساده
تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟
تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟
اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ ها که باید از آنها دوری کنید
اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ ها که باید از آنها دوری کنید
موشن گرافیک چیست و ایده هایی برای آن

موشن گرافیک چیست و ایده هایی برای آن

موشن گرافیک چیست؟

به عبارت ساده، موشن گرافیک به عنوان یک منبع عالی داستان سرایی، انیمیشن و طراحی گرافیک را با هم ترکیب می کند. از آنجایی که طراحی انیمیشن نه تنها از عناصر بصری ساده مانند متن، اشکال یا تصاویر استفاده می‌کند، بلکه گیرنده‌های شنوایی را نیز برای انتقال ایده‌ها درگیر می‌کند، برای بینندگان بیشتر از تصاویر ثابت به یاد ماندنی است.

جادوی انیمیشن‌های گرافیکی متحرک جالب برای اپلیکیشن‌های برند و پلتفرم‌های وب این است که تصاویر پیچیده، ایده‌ها، مفاهیم و حجم زیادی از داده‌ها را در یک ویدیو کوتاه، ساده و از نظر بصری جذاب به نمایش می‌گذارد. در نتیجه، به انتقال پیام به سریع‌ترین روش کمک می‌کند، به راحتی توجه بیننده را جلب کرده و نگه می‌دارد. طراحی عالی انیمیشن را می توان در هر زمینه ای که می خواهید استفاده کرد  تجارت، بازاریابی، راه حل های فناوری اطلاعات، صنعت فیلم، آموزش، مراقبت های بهداشتی، شبکه های اجتماعی یا سرگرمی.

موشن گرافیک ها به چند دسته تقسیم میشوند:

  1. استاپ موشن

از صحنه های مختلف، پشت سر هم عکس میگیرند و عکس ها رو پشت هم قرار میدهند به صورت یک ویدئو در می اید.

  • ویدئو موشن

از گرافیک و فیلم برداری برای نشان دادن منظور و هدفمان استفاده میکنیم.

  • موشن گرافیک

وقتی گرافیک را به حرکت در اوریم و طرح های خاصی را ایجاد کنیم موشن گرافیک میگویند.

  • انیمیشن

با ساخت کاراکتر و داستان سازی انها، انیمیشن میتواید طراحی کنید.

مزایای کاربرد از طراحی انیمیشن

استفاده از طراحی انیمیشن به شما کمک می کند تا آگاهی از برند را افزایش دهید، کنجکاوی مردم را در مورد کاری که انجام می دهید و چرایی آن را افزایش دهید، باعث می شود که میل به خرید برنامه ها، محصولات یا خدمات را تحریک کنید. ویدئوها را می‌توان در هر پلتفرمی که در دسترس شماست استفاده کرد: آیتم‌های تبلیغاتی، تبلیغات آنلاین، آموزش‌ها، تریلر عناوین، تیزرهای خبری، وب و دستگاه‌های تلفن همراه، ارائه‌های تجاری یا هر ایده خلاقانه دیگری. بیایید قدم به قدم پیش برویم.

مزایای موشن گرافیک جالب:

  • در هزینه و زمان موثر است. با طراحی عالی انیمیشن، به زمان، هزینه و تلاش بسیار کمتری برای ایجاد تصاویر متحرک چشم نواز نیاز دارید.
  • شناخت برند را بالا می برد. بینندگان به راحتی تصاویر، ایده‌ها و آمارهای پیچیده را درک می‌کنند، اگر آنها به صورت ساده و جذاب ارائه شوند. مردم ۹۵ درصد از یک پیام را هنگام تماشای یک ویدیو در مقایسه با ۱۰ درصد هنگام خواندن آن در یک متن حفظ می کنند.
  • محتوای برند را در شبکه های اجتماعی قابل اشتراک گذاری می کند. مردم ویدیوهای اجتماعی را ۱۲۰۰ درصد بیشتر از ترکیب متن ساده و تصاویر ثابت به اشتراک می گذارند. ویدیوهای فیس بوک به نوبه خود روزانه تقریباً ۸ میلیارد بازدید دارند.
  • این افراد را به اظهار نظر و بحث در مورد محتوا سوق می دهد. ۸۵ درصد از مصرف کنندگان مشتاق دیدن ویدیوهای برندهای بیشتری هستند. بازخورد بلادرنگ به عنوان یک کانال ارتباطی عالی به شما امکان می دهد تا ایده هایی را در مورد آنچه که باید در برنامه، محصول یا خدمات شما بهبود و به روز شود، کشف کنید.
  • این اجازه می دهد تا یک پلت فرم مبتنی بر وب در جستجوی گوگل بالا بیاید. یک وب سایت در صورتی که دارای حرکت باشد، ۵۳ برابر بیشتر در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود.
  • از طریق بازگشت سرمایه (ROI) بهتر فروش را افزایش می دهد. محتوای متحرک ۳۰۰٪ ترافیک بیشتری را هدایت می کند و سرنخ های بیشتری ایجاد می کند.

این به برند شما کمک می کند تا در بین رقبا برجسته شود و همچنین روندهای جالبی را ایجاد کند. مردم تقریباً ۲٫۶ برابر زمان بیشتری را برای مرور صفحات دارای ویدیو صرف می کنند. همانطور که پیش بینی می شود، انتظار می رود تا سال ۲۰۲۱، ویدیوها به ۸۲ درصد از ترافیک اینترنت برسد.

برای ساخت موشن گرافیک از چه نرم افزاری می توان استفاده کرد؟

برای استفاده موثر از طراحی انیمیشن، مشخص کنید که به چه اهداف تجاری می خواهید برسید و برای چه مدت. قبل از اتخاذ ایده های انیمیشن، چند سوال ساده از خود بپرسید:

مخاطب هدف من کیست؟ ارزش ها و نقاط درد مشتریان من چیست؟ چگونه محصول من می تواند مشکلات مشتریان را حل کند؟

چه پیام یا مفهوم تجاری را می خواهم منتقل کنم؟ من این رو چطور میتونم انجام بدم؟

به چه اهداف تجاری می خواهم برسم؟

چه مزایایی از استفاده از طراحی انیمیشن به دست خواهم آورد؟

بعد از اینکه به تمام سوالات پاسخ دادید، نوع مربوطه را انتخاب کنید که مفهوم اصلی شما را به بهترین شکل به نمایش بگذارد. بیایید عمیق تر به موارد اصلی بپردازیم.

داستان سرایی متحرک به شما این فرصت را می دهد تا در مورد چشم انداز برند خود به مردم بگویید و حیاتی ترین عوامل، نکات، ایده ها را برجسته کنید.

با ویدیوهای آموزشی، برند شما به مشتریان نشان می دهد که چگونه مشکلات خود را با محصول شما یا ابزارهای دیگر حل کنند. هر ویدیوی متحرک حاوی یک راهنمای کامل گام به گام است. یک ویدیوی آموزشی طولانی تر از تبلیغاتی است. نکته این است که حجم کاملاً متفاوتی را برای بینندگان ایجاد می کند.

اگر می‌خواهید بینش‌های مربوط به محصول یا خدمات خود را از یک منظر ساده و جذاب نشان دهید، به نوبه خود، یک ویدیوی توضیح‌دهنده بهترین انتخاب است. چنین فیلم کوتاه متحرکی محتوای درون برنامه ای یا وب سایتی چشم نواز ایجاد می کند و در نتیجه وفاداری و اعتماد بینندگان را جلب می کند.

یک ویدیوی به شما کمک می‌کند قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه چرا محصول شما را بخرند، با مشتریان خود روابط قابل اعتمادی ایجاد کنید. هر چه نظر مشتری شما در مورد تجربه مثبت در همکاری با شرکت شما طبیعی و ساده تر باشد، معتبرتر خواهد بود.

اگر محصول یا خدمات پیچیده ای دارید، توضیح آن به زبان ساده دشوار است. این دقیقاً جایی است که یک ویدیوی اکشن زنده وارد می‌شود. این ویدیو به‌جای توضیح نحوه عملکرد محصول یا خدمات شما، ویژگی‌های آن و همچنین مزایایی که مشتریان شما می‌توانند با استفاده از آن به دست آورند را نشان می‌دهد.

۹ تا از بهترین نرم افزار موشن گرافیک

  • Adobe After Effects
  • Cinema 4D
  • Adobe Premiere
  • Mocha
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Illustrator
  • Maya
  • Nuke
  • Blender

برای طراحی کردن و ترکیب چند موشن گرافیک متفاوت با یکدیگر و یا حتی طراحی یک طرح ساده باید چندین مراحل را طی کنید. به دلیل ظرفیت برخی از فرآیندهای میانی (بعضی اوقات آنها فرآیندهای مورد نیاز نیستند، به عنوان مثال، یک کلیپ ویدیویی ممکن است حاوی جلوه های ویژه بصری نباشد)، یک برنامه موشن گرافیک ویژه مسئول هر فرآیند جداگانه یا چندگانه است، بنابراین استفاده پیچیده از آنها برای کارهای سخت مناسب است.

ایده های موشن گرافیک از کجا پیدا کنیم؟

اولین و البته مهم ترین مرحله در طراحی موشن گرافیک پیدا کردن ایده برای طراحی است. بر خلاف انیمیشن موشن گرافیک به صورت داستانی نیست و مدت زمان ان نیز طولانی نیست.

معمولا طراحان گرافیک از ترندهای سال برای ایده استفاده میکنند، ترند های سال یعنی ان دسته موشن گرافیک که مورد علاقه و استفاده ی عموم افراد هنر شده است.

یکی دیگه از طرح های دیگه ای که بسیار مورد استفاده قرار میگیرد طرح های قدمی و نوستالژی است که شما نیز میتوانید برای ایده ی موشنتان استفاده کنید.

نوشته های متحرک نیز یک ایده ی نچندان جدید است که با یک اهنگ ملایم میتواند پاسخگوی شما برای جلب توجه ی کاربران باشد و به راحتی میتوانید منظورتان را به کاربران برسانید.

چند نمونه از موشن گرافیک ها:

سایت Semrush یکی از ابزارهای معروف برای بازاریابی و انالیزهای موزد نیاز برای سئو است. که میتوانید از ان برای تجزیه و تحلیل خودتان و رقبایتان استفاده کنید. اینجا یک نمونه از موشن گرافیک سمراش را میتوانید ببینید.

یک موشن ساده و مفهومی به منظور نشان دادن دلیوری و تحویل با پست است. که خیلی زیبا و بدون هیچ جزئیات اضافه ای مفهموم دلیوری را به رخ کشیده است.

این موشن نیز درمورد غذا و هدر رفتن آن است. که با جزئیات خوبی انها را به نمایش در اورده است.

دیدگاه: