آخرین مقالات:
آموزش تغییر دامنه سایت فقط با ۴ مرحله ساده
آموزش تغییر دامنه سایت فقط با ۴ مرحله ساده
تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟
تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟
اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ ها که باید از آنها دوری کنید
اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ ها که باید از آنها دوری کنید
چه افزونه هایی برای سایت وردپرسی لازم است؟

چه افزونه هایی برای سایت وردپرسی لازم است؟

در این اقیانوس از افزونه‌ها، شرط می‌بندم که می‌پرسید کدام یک برای راه‌اندازی هر نوع سایت وردپرس ضروری هستند؟ سوال آسانی نیست، برای جلوگیری از اتلاف روز خود در جستجوهای وقت گیر،  ما ۱۰ تا از بهترین های افزونه ها رو بهتون معرفی میکنیم.

ما در اینجا برای جلوگیری از هدر رفتن وقت شما ۱۰ تا از بهترین افزونه های موردنیاز وردپرس را بهتون معرفی میکنیم.

با توجه به انتخاب شما، ما به چند بخش مهم از جمله سئو، بازاریابی، عملکرد، شبکه های اجتماعی، امنیت و غیره میپردازیم.

اگر کسب و کار شما با افزونه هایی که ذکر میکنیم نیاز دارد، به احتمال زیاد باید آن را دانلود کنید. و نگران نباشید، ما شما را از طریق لیست خود راهنمایی می کنیم و توضیح می دهیم که چرا هر یک از این افزونه ها به نفع شماست و فرآیند کسب و کار شما را اسان می کند.

افزونه ها در وردپرس چیست؟

افزونه وردپرس

وردپرس برای ایجاد وب سایت هایی که برای استفاده و درک  ساده هستند، ساخته شده است. به افزونه هایی مانند برنامه هایی که روی گوشی خود نصب می کنید فکر کنید. تلفن شما بدون برنامه به خوبی کار می کند، اما دانلود و نصب برنامه ها تجربه کاربری شما را افزایش می دهد. همین تکنیک در مورد یک افزونه نیز صدق می کند. وب سایت شما بدون آن به خوبی کار می کند، اما شما می خواهید که کاربران شما در هنگام مرور صفحات و محصولات شما تجربه ای عالی داشته باشند. بنابراین اگر از خود پرسیده اید که “افزونه ها برای چیست” و “چرا باید افزونه ها را نصب کنم”، در آنجا پاسخ خود را دارید.

 برای هر ویزگی که بتوانید تصور کنید پلاگین وجود دارد. تعداد قابل توجهی از ۵۰۰۰۰ + افزونه برای پاسخگویی به نیازهای حرفه ای وب سایت شما وجود دارد. و ما می دانیم که کشف پلاگین های ضروری ممکن است فرآیند خسته کننده ای باشد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم این لیست را برای کمک به شما ایجاد کنیم.

برخی از نکاتی که باید در مورد افزونه های وردپرس بدانید;

 1.افزونه چیست؟

افزونه برای اضافه کردن یک سری ویژگی های جدید به سایت بدون استفاده از کدنویسی استفاده میشود.

شما می توانید از طریق دایرکتوری رسمی وردپرس پلاگین های رایگان دسترسی داشته باشید:

از طریق پیشخوان سایت خود، و منوی افزونه ها سپس افزودن جدید.

بدیهی است که بعضی از افزونه ها نسبت به بقیه برتری خاصی دارند. برای اینکه مشکلاتی از قبیل خرابی سایت، اشکالات، تداخل افزونه ها و غیره کمتر پیش بیاد یا اصلا اتفاق نیفتد.

به شما توصیه میشود هنگام انتخاب افزونه دستورالعمل های زیر را پیروری کنید:

  • به تعداد نصب های فعال نگاه کنید.

اگر افزونه ای تعداد نصب بالاتری نسبت به بقیه داشته باشد احتمالا بسیار بهتر و مناسب تر نسبت به بقیه افزونه های مشابه است. اما ۱۰۰% نمیشود به این نکته اکتفا کرد.

  • به نظرات و بازخورد کاربران درباره افزونه توجه کنید که میتواند برای انتخاب افزونه امتیاز مثبتی باشد.

از طرف دیگری هم افزونه هایی مورد انتقاد قرار میگیرد که قبل از نصب باید به آن ها توجه کنید.

  • به تعداد بروزرسانی ها نگاه کنید.

تعدادی از افزونه ها توسط افرادی طراحی شده اند و به طور مثال به مدت ۳ سال آپدیت جدیدی برای آن ارائه نشده است پس احتمالا مشکلی وجود دارد.

  • دقت کنید که آیا افزونه مورد نیاز شما با نسخه ی وردپرس شما سازگاری کامل دارد؟

این ویژگی را میتوان به عنوان یک امتیاز مثبت بهش نگاه کرد و صرفا چون چیزی درباره سازگاری افزونه با وردپرس شما ننوشته است به این معنی نیست که شما نمیتوانید استفاده کنید.

  • توجه کنید که آیا تیم پشتیبانی افزونه پاسخ سوالات کاربران خود را میدهند یا خیر؟

حواستان به افزون های رایگانی که در فهرست رسمی وردپرس فهرست نشده اند باشد

۲٫ تفاوت پلاگین پولی و رایگان چیست؟

چرا در حالی که ده ها هزار افزونه به صورت رایگان در دسترس هستند، برای یک پلاگین پول خرج کنید؟ درست؟

خب، حتی اگر پلاگین های پریمیوم هزینه مالی داشته باشند، مزایایی نیز دارند که همتایان رایگان خود ندارند. می توان اشاره کرد:

پشتیبانی اختصاصی (کمک)، معمولاً به مدت ۶ ماه یا یک سال. اگر مبتدی هستید، می تواند به شما در تنظیم صحیح افزونه کمک کند. با نرم افزار رایگان، توسعه دهندگان ملزم به انجام این کار نیستند.

به روز رسانی های منظم، که اغلب با نسخه های جدید وردپرس همراه هستند. برای یک افزونه رایگان، توسعه دهنده نیازی به به روز رسانی ندارد.

ویژگی های اضافی. بسیاری از افزونه ها به صورت رایگان در دایرکتوری رسمی موجود هستند. و برای دریافت گزینه های بیشتر، باید به نسخه پولی آنها سوئیچ کنید.

در ابتدا ممکن است تمایلی به سرمایه گذاری روی افزونه ها نداشته باشید. اما، وقتی به زمانی نگاه می کنید که می تواند شما را نجات دهد، انتخاب ناگهان بسیار آسان است.

و بالاتر از همه، برتری دادن به معنای حمایت و تشویق یک تیم برای ادامه مراقبت از محصولی است که توسعه می‌دهد.

۳٫ چند افزونه باید در سایت خود نصب کنید؟

این سوالی است که اغلب در بین کاربران وردپرس پیش می آید: حداکثر چند افزونه باید نصب کنید؟

در واقع، تعداد پلاگین‌های خاصی وجود ندارد که نباید از آنها بیشتر شود، حتی اگر همانطور که الکس می‌گوید، «هرچه افزونه‌های بیشتری داشته باشید، احتمال اینکه پلاگین‌های بدی داشته باشید بیشتر است».

مهمترین چیز کیفیت افزونه هایی است که استفاده می کنید. به عبارت دیگر بهتر است به جای افزونه که باعث ناسازگاری و باگ می شود، افزونه با کدگذاری خوب داشته باشید.

قبل از پرداختن به اصل موضوع، لطفاً توجه داشته باشید که ما افزونه‌های زیر را انتخاب کرده‌ایم زیرا معتقدیم که می‌توانند بر روی هر نوع سایتی (فروشگاه، وبلاگ، نمونه کارها و غیره) نصب شوند.

فهرست ما را بررسی کنید، اما، البته، لزوماً همه ۱۰ افزونه را نصب نکنید: اگر هنوز به یک نوار لغزنده، یک سایت چند زبانه یا بازاریابی ایمیلی نیاز ندارید، توصیه‌های ما را برای بعد در ذهن داشته باشید.

با این حال، موارد مهم را نادیده نگیرید، یعنی افزونه هایی که مربوط به:

-ایمنی و امنیت – سئو – اجراها – پشتیبان گیری FYI، ترتیب ارائه پلاگین ها نه استراتژیک است و نه سلسله مراتبی. پس تا آخر با دقت مطالعه کنید تا اطلاعاتی را از دست ندهید.

خواهید دید که در مورد افزونه های رایگان وردپرس و همچنین افزونه های پریمیوم صحبت خواهیم کرد.

در اینجا لیست ما از ۱۰ بهترین افزونه وردپرس آمده است:

۱ – Yoast SEO

یوآست سئو

نصب فعال: ۵+ میلیون

اگر هم به تازگی وارد دنیای طراحی سایت و وردپرس شده باشید حتما یک بار هم شده اسم افزونه Yoast SEO به گوشتان خورده است. Yoast SEO یکی از محبوب ترین افزونه ها در حوزه سئو و بیشترین دانلود را در بین دیگز افزونه ها داشته است.

یوآست سئو بخاطر دکمه های رنگی خودش بسیار معروف است و کمک به سزایی به شما برای بهینه سازی سایت شما میکند و باعث بالا امدن وب سایت شما در صفحه ی اول موتورهای جستجویی مثل گوکل و یاهو و غیره ظاهر شوید.

۲ – Akismet

نصب فعال: ۵+ میلیون

من در این مورد به شما می گویم زیرا Akismet به شما امکان می دهد نظراتی را که به نظر می رسد ناخواسته هستند فیلتر کنید. مثلا نظراتی که هیچ ارتباطی با محتوایی که منتشر کرده اید ندارند.

این افزونه رایگان است و به طور پیش فرض در هر نصب جدید وردپرس در دسترس است. برای اینکه کار کند، کافی است با وارد کردن یک کلید API آن را فعال کنید.

۳ – WP Rocket

wp-rocket

نصب فعال: ۱+ میلیون

WP Rocket یک افزونه کش است، به این معنی که سرعت بارگذاری صفحات وردپرس شما را افزایش می دهد.

افزونه WP Rocket برای بالا بردن سرعت عملکرد وب سایت شما کارهای بسیار متعددی مثل کاهش حجم فایل های HTML و CSS، بهینه سازی پایگاه داده، بارگذاری معوق تصاویر یا همان Lazy Load و بسیار کارهای دیگر.

۴ – Imagify

نصب فعال: ۴۰۰۰۰۰+

یکی از فایل هایی که باعث سنگین شدن حجم سایت شما میشود تصاویر است. به طوری که میانگین، ۵۰ درصد حجم سایت را تصاویر تشکیل داده اند. که زمان بسیار زیادی برای بارگیری و لود شدن سایت شما میبرد.

به عنوان یک رژیم لاغری، پلاگین Imagify را پیشنهاد می کنم. به طور خودکار تصاویری را که به کتابخانه رسانه خود اضافه می کنید فشرده می کند.

۵ – Social Warfare

نصب فعال: ۶۰۰۰۰+

Social Warfare یک افزونه که محتواهای شما را در شبکه های اجتماعی به راحتی به اشتراک میگذارد.

با استفاده از این افزونه و دکمه های اشتراک گذاری میتوانید ترافیک زیادی را به وب سایت شما وارد شود.

از دیگر مزیت های Social Warfare امکان آپلود تصاویر با فرمت های متناسب با شبکه های اجتماعی و گزینه های بسیار زیاد سفارشی سازی دارد.

۶ – Redirection

نصب فعال: ۱+ میلیون

یکی از افزونه های ضروری که باید حتما نصب داشته باشید Redirection  است.

با استفاده از Redirection میتوانید تغییر مسیر ۳۰۱ را انجام دهید. هر موقعی که هر محتوایی را تغییر یا حذف میکنید باید از تغییر مسیر یا همان ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید تا به موتورهای جستجو مثل گوگل و غیره گزارش دهید تا محتواهای شما را در سرچ خودشون آپدیت کنند.

 7 – TablePress

نصب فعال: ۸۰۰۰۰۰+

اگر با کدهای HTML آشنایی دارید، می دانید که ایجاد یک جدول پیچیده زمان بر است و به راحتی می توان در میان تگ ها گم شد.

برای انجام سریع و آسان این کار در وردپرس، از TablePress استفاده کنید.

۸ – Duplicator

نصب فعال: ۱+ میلیون

همانطور که الکس می گوید، این افزونه به معنای واقعی کلمه زندگی را نجات می دهد. Duplicator به شما امکان می دهد یک سایت را از یک مکان به مکان دیگر مهاجرت کنید، کپی کنید، انتقال دهید.

برای مثال زمانی که می خواهید سایت محلی خود را به صورت آنلاین انتقال دهید، از آن استفاده خواهید کرد. یا زمانی که می خواهید ارائه دهنده هاست خود را تغییر دهید.

Duplicator فایل ها و پایگاه داده شما را کپی می کند و آنها را به مکان مورد نظر شما منتقل می کند.

این افزونه فرآیند انتقال را خودکار می کند و در زمان با ارزش شما در مقایسه با انتقال دستی صرفه جویی می کند

۹ – Elementor

المنتور

نصب فعال: ۵+ میلیون

Elementor که در وب سایت WPMarmite استفاده می شود، یکی از معروف ترین صفحه سازها در اکوسیستم وردپرس است.

حتی می‌توان آن را به‌عنوان سازنده وب‌سایت به‌طور گسترده‌تر توصیف کرد، زیرا نسخه پولی آن به شما امکان می‌دهد کل طرح‌بندی وب‌سایت خود، از جمله هدر و پاورقی را سفارشی کنید.

اگر در ساخت وب‌سایت تازه کار هستید یا چیزی در مورد کد نمی‌دانید، شرط می‌بندم Elementor به شما کمک می‌کند و در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند.

۱۰ – iThemes Security

iThemes-Security-plugin

نصب فعال: ۱+ میلیون

همانگونه که در افزونه نمایش داده شده است به طور میانگین روزانه ۳هزار سایت جدید مورد حمله و هک قرار میگیرند.

ایمن سازی سایت شما یک ضرورت مطلق است. برای کمک به شما می توانید روی امنیت iThemes حساب کنید.

این افزونه Swiss-knife بیش از سی گزینه برای محافظت از نصب وردپرس شما در برابر هکرها، ربات ها و سایر بدافزارها ارائه می دهد. بیش از نیمی از آنها در حال حاضر با نسخه رایگان در دسترس هستند.

مجوزها را برای فایل‌ها و فهرست‌های کلیدی در سایت فهرست کنید.

برای جمع بندی همه چیز…

تبریک می‌گوییم، شما به پایان این مقاله رسیده‌اید و بهترین افزونه‌های وردپرس در سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی کردیم.

 حداقل، آنهایی که می‌توان ضروری توصیف کرد.

امنیت، عملکرد، سئو، پشتیبان گیری، بازاریابی شما برای تبدیل وب سایت وردپرس خود به یک ماشین جنگی مجهز هستید.

در طول این خطوط، ما سعی کرده ایم تا حد امکان عینی باشیم. با این حال، ممکن است افزونه های مورد علاقه خود را نیز داشته باشید.

دیدگاه: