آخرین مقالات:
هیت مپ چیست + اهمیت آن
هیت مپ چیست + اهمیت آن
طراحی سایت تخصصی در مشهد
طراحی سایت تخصصی در مشهد
مزایای استفاده از المنتور چیست
مزایای استفاده از المنتور چیست
طراحی پست اینستاگرام" alt="اصول طراحی پست اینستاگرام">

اصول طراحی پست اینستاگرام

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همچنین شبوع کرونا مردم به خرید آنلاین و غیرحضوری رو آورده اند. از آنجایی که اینستاگرام یک اپلیکیشن بصری و تصویری به شمار می­رود  کاربرد زیادی در زمنیه کسب و کار پیدا کرده است. یکی از دلایل محبوبیت این نرم افزار این است که میتوانید محصولات خودتان را به دید میلیون ها نفر برسانید. با این ویژگی راه اندازی کسب و کار و رشد در محیط اینستاگرام بسیار آسان تر شده است. ولی به این آسانی هم که فکر میکنید نیست برای جذابیت و افزایش فالوور باید روی اینستاگرام خودتان کار کنید و اصول طراحی پست اینستاگرام را رعایت کنید تا یک پیج موفق در زمینه کسب و کار و فروش داشته باشید.

اینستاگرام

حال حتما پیش خودتان فکر کرده اید که چه چیزهایی باعث جذب مخاطبین می­شود؟ چه نوع پست هایی باید طراحی کنیم؟ اصول طراحی پست اینستاگرام چیست؟ و هزازان سوال دیگه، که ما در این مقاله سعی کرده ایم شما را در ساخت یک پیج موفق برای کسب و کارتان یاری کنیم.با شرکت حرفه ای اسمارتن که در حوزه طراحی گرافیک در کرمان فعالیت دارد فروش و رشد خود را با طرح های منحصر به فرد افزایش دهید.

اهمیت طراحی پست اینستاگرام

وقتی که از یک طرح خاص برای تمامی پست ها و استوری های پیجتان استفاده کنید به آن قالب اینستاگرام می گویند. طراحی قالب به عوامل متعددی مثل نوع کسب و کار شما، لوگو، سازمان و غیره بستگی دارد، اینکه شما برای قالبان از چه رنگی استفاده کنید تا تاثیر مثبتی روی کسب و کار شما داشته باشد.

بعضی از افراد از قالب های ساده و آماده استفاده میکنند، ولی گاهی افرادی ترجیح میدهند برای بازدید بیشتر پیجشان از قالب های اختصاصی و طراحی شده استفاده کنند. برای اینکار میتوانید از متخصصین و افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرد. کهه باعث افزایش فالوورهای شما می­شود، مخاطبین با دیدن صفحه­ی اینستاگرام منظم و قالب پست های یکدست شما ترغیب به استفاده از محصولات و خدمات شما میشوند.

با توجه به رقابتی بودن محیط اینستاگرام، داشتن پیج منحصربه فرد از لحاظ ظاهری کمک به سزایی به کسب و کار شما میکند که باعث میشود شما از رقبایتان جلو بیفتید. وقتی پیج شما از لحاظ ظاهر منظم و یکدست باشد تاثیر زیادی روی مخاطبین شما میگذارد پیج و پست های شما در ذهنش ماندگار میشود و باعث افزایش مخاطبین و فروش شما می­شود.

مقاله مرتبط: طراحی گرافیک در کرمان

دلایل اهمیت یادگیری طراحی پست و استوری اینستاگرام

طراحی پست اینستاگرام

از دلایل اهمیت طراحی قالب منحصربه فرد میتوان به موارد زیر اشاره کرد;

  • داشتن ظاهری مناسب و خاص برای پیج اینستاگرام برای موفقیت کسب و کار اهمیت زیادی دارد.

وقتی که شما از یک قالب خاص برای پست های پیجتان استفاده کنید حرفه ای بودن شما را نشان میدهد.

  • طراحی پست های قدرتمند باعث اعتماد سازی برای مخاطب می شود.

استفاده از قالب پست در پیج این مسئله را در ذهن مخاطبین شما تداعی میکند که میتوان به این پیج و محصولاتش اعتماد کرد و از محصولاتش خریداری کرد تا یک پیجی که هیچ الگو و اصولی در طراحی پست هایش ندارد.

  • استفاده از یک قالب و طراحی خاص و منحصربه فرد به خودتان باعث معرفی بهتر برند شما و کسب و کارتان میشود.

زمانی که از یک  قالب خاص برای پیجتان استفاده کنید مخاطبین دیرک شما با این قالب و رنگ خاص میشناسند و شما در ذهنشان ماندگار می­شوید.

  • استفاده از یک طراحی قالب مناسب، باعث افزایش فالوور پیچ شما میشود.

هنگامی که شما از طراحی در پیجتان استفاده کنید باعث جذب مخاطب و در نتیجه باعث افزایش فالوور و فروش شما می­شود.

مهم ترین موضوع در اینستاگرام طراحی پست و استوری است، اگر به فکر راه اندازی یک پیج اینستاگرامی موفق هستید اصل مهم آن طراحی پست و استوری خلاقانه و بر اساس اصول است. در طراحی پست باید شما یک قالب خاص و منحصربه­ فرد برای خودتان داشته باشید. اگر پست های پیج شما از لحاظ ظاهری جذاب نباشد شما شانس کمتری نسبت به رقبایتان دارید.

اصول مهم در انتخاب و طراحی قالب مناسب پست اینستاگرام

قبل از هر چیزی شما باید به این نکات توجه داشته باشید که; حوزه ی فعالیت پیج و کسب و کار شما در چه زمینه ای است؟ و مخاطبان شما بیشتر چه افرادی هستند؟ برند شما چه چیز خاصی دارد که باعث تمایز شما از رقبایتان می­شود؟

با توجه به این نکات و پاسخ مناسبی که برایشان پیدا کردید حال باید برای قالب اینستاگرام خودتان تصمیم بگیرد.

در طراحی قالب توجه به نیاز و احساسی که در مخاطب ایجاد می­شود.

قالب شما باید به گونه ای باشد که که برند شما را به خوبی به مخاطب معرفی شود. محتوای پست و استوری شامل هر چیزی مثل پوستر و ویدئو و عکس میتواند  باشد، نکته ی مهم این قسمت این است که محتوای سایت باید طوری طراحی و نوشته شود که با مخاطب ارتباط برقرار کند و مخاطب را به دیدن پست و حتی  استفاده از خدمات شما ترغیب کند.

در کنار طراحی قالب، باید توجه مهمی به موضوع  برند سازی شود.

برند سازی فقط به معنی قرار دادن لوگو در پست ها نیست. برند سازی در پیج به این معنی است که ظاهر پیج را طوری طراحی کنیم که فرد با دیدن قالب محتوای سایت، پیج و برند و ومحصولات ما به ذهنش بیایند. انتخاب رنگ مناسب و منحصر به فرد یکی از راه های افزایش بازدید پیج و تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطب است.

استفاده از قالب های آماده اینستاگرام

اگر می­خواهید کار طراحی پیج خودتان را انجام دهید و هزینه ی کمتری پرداخت کنید، میتوانید از قالب های آماده در سایت هایی مثل Instagram template و Instagram theme استفاده کنید.

یکسان سازی اندازه تصاویر و قالب پست

یکسان سازی اندازه قالب پست اینستاگرام

اندازه و سایز تصاویر پست سعی کنید که در یک اندازه ی مناسب و ثابت باشند. سایز ثابت عکس ها باعث تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطب و یکدست شدن پیج میشود.

اندازه های مناسب و استاندارد در طراحی پست به 3 حالت مربع 1080*1080 و حالت عمودی 1350*1080 و افقی 566*1080 تقسیم بندی میشوند. یکی از این سه حالت را برای پست های انتخاب کنید و همه ی پست ها را با یک سایز اندازه طراحی و منتشر کنید.

قرار دادن واترمارک روی قالب ها و پست ها

واترمارک روی پست های اینستاگرام

دلیل اصلی استفاده از واترمارک معرفی بهتر برند و کسب و کار شما است. به این صورت وقتی شما یک تصویر یا فیلمی را از یک سایت دانلود میکنید واترمارک برند اون سایت روی تصویر نیز قرار گرفته است که منبع اصلی ویدیو میباشد و همچنین از کپی برداری نیز جلوگیری میکند. حتی در صورت استفاده از تصویر شما منبع عکس که برند شما است نیز به دیگران معرفی می­شود.

با کیفیت عمل کنید

در طراحی پست و استوری ها حتما از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت بالا استفاده کنید. زیرا مخاطبین تصاویر یا ویدئوهایی که کیفیت پایین داشته باشند را باز نمیکنند. سایت هایی نیز وجود دارد که تصاویر را با کیفیت مناسبی ارائه میدهند. از منابع مهم و خوبی که میتوان برای دانلود عکس با کیفیت معرفی کرد میتوان به Freepik و Pexels  و خیلی سایت های دیگه اشاره کرد.

استفاده از فیلم و تصاویر با کیفیت پایین یعنی بی ارزش نشان دادن محتوا و وقتی که برای تولید محتوا گذاشته اید هدر میرود.

چند نکته ی دیگر در طراحی پست:

  • استوری ها و پست ها را بیش از اندازه شلوغ و پر از محتوا نکنید.
  • استفاده از طرح های ساده و خلاقانه حس بهتری به مخاطب میدهد و تاثیر بیشتری روی بازخورد دارد.
  • هنگام طراحی پست از چهار جهت فاصله ای را خالی بزارید تا موقع انتشار تمام محتوا نمایش داده شود و محتوایی از بین نرود.
  • استفاده از رنگ مناسب در طراحی  باعث جذابیت پیج میشود. استفاده از رنگ ها با کنتراست بالا بهترین تصمیم در انتخاب رنگ است.
  • با شماره گذاری محتوا میتوانید به 2 هدف زیر برسید;
  • میتوایند در قسمت کپشن یا کامنت ها دقیقا به صفحه ی موردنظر اشاره کنید.
  • مخاطبین پست های شما را دنبال میکنند و منتظر محتواهای بعدی شما هستند.
  • با توجه به نوع فعالیت و کسب و کار پیج، قالب ها را طراحی کنید.

مثلا برای پیج های آرایشگاهی و زیبایی از طرح های Before & After استفاده کنید. یا مثلا برای آخرین پست در چست های اسلایدی از طرح های Call To Action بهره ببرید. که مخاطبین را به سیو کردن یا انتشار یا مشاوره و... دعوت میکند.

سخن آخر

از آنجایی که اینستاگرام یک ابزار بسیار مهم برای سرگرمی روزانه و خرید آنلاین به شمار میرود. یک محیط مناسب و کم هزینه برای فروش محصولات و خدمات است. اما موفقیت در اینستاگرام که رقیب های زیادی دارد صرفا فقط داشتن یک پیج و قرار دادن عکس محصولات نیست.

فروش از طریق اینستاگرام منوت به داشتن پیجی مناسب از لحاظ ظاهری و محتوا است. در وهله ی اول ظاهر یک پیج یکی از دلایل افزایش فروش به شمار میرود. شما با استفاده از قالبی مناسب برای پست ها و استوری ها باعث جذابیت بیشتر پیجتان میشوید. نمیتوان صرفا با گرفتن چند عکس از محصولات با تلفن و قرار دادن در پیج به عنوان پست انتظار فروش بالایی را داشته باشید.

Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *