آخرین مقالات:
هیت مپ چیست + اهمیت آن
هیت مپ چیست + اهمیت آن
طراحی سایت تخصصی در مشهد
طراحی سایت تخصصی در مشهد
مزایای استفاده از المنتور چیست
مزایای استفاده از المنتور چیست
نرخ کلیک" alt="راه های افزایش نرخ کلیک چیست">

راه های افزایش نرخ کلیک چیست

مفاهیم و اصطلاحات پیچیده زیادی در تبلیغات گوگل وجود دارد که خوشبختانه، نرخ کلیک (CTR) یکی از آنها نیست. در اصل، نسبت بین کلیک‌های تبلیغاتی و نمایش‌ها را نشان می‌دهد. که به صورت درصد بیان می شود. به عنوان مثال، CTR 10٪ به این معنی است که 10٪ از نمایش های تبلیغاتی شما منجر به کلیک روی تبلیغات شده است.

این معیار ممکن است برای سنجش ارتباط و کیفیت تبلیغات شما بسیار ارزشمند باشد. هرچه تعداد بازدیدهای شما بیشتر باشد، تبلیغ شما بیشتر به عبارت جستجوی کاربر مرتبط است.

CTR  در سئو

ctrدر سئو برای کمپین های بهینه سازی موتور جستجوی پولی و ارگانیک مهم است. هنوز بحث هایی در مورد ارتباط بین نرخ کلیک و رتبه بندی وجود دارد.

بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های حرارتی انجام شده توسط محققان موسسه CXL، مردم بر روی وب سایت های دارای رتبه برتر کلیک می کنند.

به همین دلیل است که اگر سایت در موقعیت های 4، 5 یا حتی در صفحه دوم یا سوم نتایج جستجو ظاهر شود، CTR به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در عین حال، گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند نرخ کلیک بالا را به عنوان شاخصی از ارتباط محتوا در نظر بگیرند. به همین دلیل است که وب‌سایت‌هایی با CTR بالا می‌توانند SERP را بالا ببرند. نرخ بالای کلیک محاسبه شده از طریق کلیک بر روی نمایش ها به این معنی است که پیام توسط کاربران قابل درک است، بنابراین جستجوهای اینترنتی مایلند روی پیوند وب سایت کلیک کنند.

CTR پایین چه مشکلاتی به وجود می اورد

CTR پایین می تواند به رتبه سایت آسیب برساند زیرا موتور جستجو می تواند نرخ کلیک در سطح پایین را به عنوان شاخصی از نامرتبط بودن محتوا در زمینه جستجوهای جستجوگران در نظر بگیرد.

رشد CTR ارگانیک بر اساس موقعیت صفحه وب در نتایج جستجو یک روش معمول است. نرخ کلیک و رتبه بندی کاملاً متغیرهای وابسته هستند.

روش قدرتمند برای بهبود CTR در سئو

بهبود CTR ارگانیک برای استراتژی های سئو  ضروری است. به این ترتیب ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد، تبدیل ها را افزایش می دهید و می توانید رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب کنید. علاوه بر این، خط‌مشی‌های Google همیشه در حال تغییر هستند. با رشد ترافیک موبایل، متخصصان و بازاریابان سئو بیشتر و بیشتر تمرکز خود را به نرخ کلیک تغییر می دهند.

بهبود CTR ارگانیک نیز در مورد رقابت است. اگر کلیک دریافت نکنید، سایر افراد برتر در نتایج جستجو این کار را انجام خواهند داد.

راه های موثر برای بهبود استراتژی سئوی نرخ کلیک

عناوین و توضیحات متا جذاب

این یک تصور غلط رایج است که فقط روی عناوینی که کاربران روی آنها کلیک می کنند تمرکز کنیم. بهینه سازی توضیحات خود را فراموش نکنید. بله، توضیحات در بین فاکتورهای رتبه بندی قرار نمی گیرند. اما هم عنوان متا و هم توضیحات میزان جذابیت وب سایت را برای کاربران اینترنتی نشان می دهند و برای سئو و رتبه بندی اهمیت دارند.

برای بهینه سازی عنوان و توضیحات صفحه وب خود، پارامترهای زیر را در ابرداده خود بررسی و تصحیح کنید:

  • قوانین طول بهینه عناوین و توضیحات را دنبال کنید. عنوان شما باید حداکثر 60 کاراکتر باشد. طول بهینه توضیحات حداکثر 160-180 نماد است.
  • کلمات کلیدی مرتبط را به عنوان اضافه کنید. به این ترتیب توسط موتورهای جستجو سریعتر شناسایی می شود.
  • همچنین می توانید کلمه کلیدی مورد نیاز را به برچسب توضیحات اضافه کنید. ظاهر کلمه کلیدی در قطعه می تواند تأثیر مثبتی بر CTR داشته باشد.
  • یادداشت های فروش را اضافه کنید. بر نقاط قوت و پیشنهادات انحصاری خود برای مشتریان تاکید کنید.
  • متا تگ های خود را با اعداد، آمار، ذکر افراد مشهور و برندهای صدا تکمیل کنید. مختصر اما هدفمند باشید.
  • روی منحصر به فرد بودن تمرکز کنید. استفاده از H1 خود برای عنوان ایده بدی است. متا تگ های منحصر به فرد را برای تکه های گوگل خود بنویسید.

استفاده از URL های توصیفی

URL های صفحه وب خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که آنها کاراکترهای تصادفی با هم نیستند. URL را توصیفی و سئو پسند کنید. در صورت امکان، از کلمات کلیدی استفاده کنید و CTR ارگانیک خود را افزایش دهید.

افزودن داده های ساختاریافته

از schema.org برای افزودن داده‌های ساختاریافته برای قطعات Google مشتری‌پسندتر استفاده کنید. به این ترتیب کاربران می توانند وب سایت شما را با توجه به درخواست ها و خواسته های خود پیمایش کنند. و CTR ارگانیک نیز افزایش می یابد اگر وب سایت شما به درخواست هدفمند جستجوگر اینترنت در نتایج جستجو برسد.

پیاده سازی کلمات کلیدی بلند

بهبود نرخ کلیک با افزودن کلمات کلیدی هدفمند طولانی به عناصر قطعه شما امکان پذیر است. محتوای بهینه شده در صفحه عملکرد سئو سایت شما را افزایش می دهد و CTR های ارگانیک بالاتر را بهبود می بخشد. به این ترتیب شما ترافیک بیشتری را جذب خواهید کرد و صفحه وب خود را مطابق با هدف کاربر بهینه خواهید کرد، که برای رتبه بندی بسیار مهم است.

SERP و رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

علاوه بر نظارت منظم بر پرسش‌های کاربران و به‌روزرسانی‌های هدف، باید رقبای خود را پیگیری کنید. رویکردهای آنها را در زمینه کمپین های نرخ کلیک و استراتژی های سئو کشف کنید.

کلیدواژه هایی را که محتوای خود را برای آنها بهینه کرده اید و سایر عناصر قطعه را مرور کنید تا اطلاعات قدیمی را به همراه عبارات کلیدی خارج از جدول شناسایی کنید و وب سایت خود را رقابتی تر کنید یا حتی وب سایت خود را بدون رقیب کنید. این امکان وجود دارد که به SERP برتر ضربه بزنید و به جایگاه شماره یک در نتایج جستجو متصل بمانید تا کلیک های بیشتر و بیشتری دریافت کنید.

ساختن قطعه قابل توجه و تازه

به یاد داشته باشید که عامل اصلی رتبه بندی همچنان مرتبط بودن محتوای داخل صفحه، قابل اعتماد بودن و تازگی آن است. اگر می خواهید CTR را برای صفحه دارای مقالات وبلاگ مربوط به سال 2015 یا 2014 بهبود بخشید، بهتر است با به روز رسانی متن شروع کنید. محتوا، تصاویر، اعلان‌ها، پیشنهادات ویژه و برنامه‌های پرش را به‌روزرسانی کنید. 2021 یا حتی 2022 را به پست های خود اضافه کنید تا توجه مشتریان و شناسایی موتورهای جستجو را جلب کنید.

Comments

یک پاسخ به “راه های افزایش نرخ کلیک چیست”

  1. […] نکات مهمی را برای کمک به شما در نوشتن توضیحات متا بهتر و افزایش CTR ارگانیک خود به اشتراک می […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *