آخرین مقالات:
هیت مپ چیست + اهمیت آن
هیت مپ چیست + اهمیت آن
طراحی سایت تخصصی در مشهد
طراحی سایت تخصصی در مشهد
مزایای استفاده از المنتور چیست
مزایای استفاده از المنتور چیست
نحوه نوشتن توضیحات متا" alt="نحوه نوشتن توضیحات متا برای افزایش کلیک">

نحوه نوشتن توضیحات متا برای افزایش کلیک

اگر می خواهید محتوای خود را به صورت ارگانیک در موتورهای جستجو پیدا کنید، اصول اولیه بهینه سازی موتورهای جستجو ضروری است.

خوشبختانه، یک توضیحات متا به خوبی نوشته شده می تواند توجه خوانندگان را جلب کند و آنها را متقاعد کند که محتوای شما به سؤالات آنها پاسخ می دهد و ارزش وقت گذاشتن را دارد. به نوبه خود، می تواند نرخ کلیک ارگانیک سایت شما را افزایش دهد و به گوگل کمک کند که صفحه شما ارزشمند است.

در این مقاله شما را با نحوه نوشتن توضیحات متا و اهمیت آنها برای وب سایت شما آشنا می کنیم. سپس، نکات مهمی را برای کمک به شما در نوشتن توضیحات متا بهتر و افزایش CTR ارگانیک خود به اشتراک می گذاریم.

برای دریافت هرگونه اطلاعات از خدمات سئو شرکت اسمارتن به صفحه سئو سایت در کرمان مراجعه کنید.

مقدمه ای بر توضیحات متا

هدف اصلی یک توضیحات متا خوب این است که به خوانندگان ایده بدهد که صفحه وب چیست. طبیعتاً، عناوین نیز در اینجا نقش حیاتی دارند، اما اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید در یک تیتر قرار دهید.

توضیحات متا تا چند جمله برای گسترش محتوای صفحه شما ارائه می کند. می‌توانید آن‌ها را خودتان بنویسید یا از موتورهای جستجو بخواهید آنها را به طور خودکار بر اساس محتوای صفحه وب شما تولید کنند.

همانطور که ممکن است انجام کار توسط موتورهای جستجو برای شما راحت به نظر برسد، ما قویاً توصیه می کنیم توضیحات متا خود را بنویسید. به این ترتیب، کنترل کاملی بر آنچه که در SERP ها و سایت های رسانه های اجتماعی نشان داده می شود را خواهید داشت و در عین حال شانس خود را برای جذب کاربران افزایش می دهید.

چه چیزی باید در توضیحات متا گنجانده شود

دو خط متن زیاد نیست، اما اغلب برای پوشش چند عنصر کلیدی کافی است. در نحوه نوشتن توضیحات متا عامل های زیر مهم هستند:

  • صفحه شما در مورد چیست
  • چگونه می تواند برای خواننده مفید باشد

به عنوان مثال، فرض کنید که می‌خواستید برای این مقاله که در اینجا می‌خوانید، توضیحی متا بنویسید. در اینجا، شاید، یک مثال نه چندان خوب است:

آیا تا به حال فکر کرده اید که توضیحات متا چیست؟ دیگر تعجب نکنید، زیرا ما هر آنچه را که باید بدانید به شما خواهیم گفت.

در حالی که به موضوع اصلی مقاله می پردازد، در پیش نمایش محتوای واقعی صفحه کار خوبی انجام نمی دهد. حالا بیایید با در نظر گرفتن عناصر اساسی که می‌خواهیم شامل شود، آن را یک بار دیگر مطرح کنیم:

توضیحات متا نشان می دهد که صفحه وب شما چیست و می تواند به طور غیر مستقیم بر رتبه بندی تأثیر بگذارد. نحوه نوشتن متا توضیحات کامل را در اینجا بیابید.

توضیح متای بالا هم موضوع شمارا منعکس می کند و هم نظر کاربر را برای کلیک کردن روی صفحه تان جلب می کند.

چرا باید از متاتگ استفاده کرد؟

متا تگ در واقع مانند یک نوشته تبلیغاتی عمل می کند

استفاده از این متن تبلیغاتی یکی از راه های افزایش نرخ کلیک سایت است

افزایش نرخ کلیک سبب افزایش رتبه شما در گوگل می شود

ظاهر بهتر در موتور های جست و جوی سایت

نحوه نوشتن توضیحات متا کامل

در این مرحله، شما اصول اولیه آنچه که توضیحات متا باید شامل شود را می دانید. اکنون در اینجا 10 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند واقعاً توضیحات متا خود را از پارک خارج کنید.

1. از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً با مفهوم کلمات کلیدی آشنا هستید. در حالت ایده آل، شما از عبارات کلیدی به صورت ارگانیک در تمام محتوای خود، از جمله در ابرداده ها مانند توضیحات خود استفاده خواهید کرد.

برای مثال، فرض کنید که در حال نوشتن یک دستور غذا هستید و می‌خواهید آن را برای عبارت جستجوی «چگونه لازانیا سالم بپزیم» بهینه کنید. این یک اصطلاح آسان برای کار در توضیحات متا است:

یادگیری طرز پخت لازانیا سالم ساده تر از آن چیزی است که تصور می کنید. بیایید یک دستور پخت را در کمتر از دو ساعت بپزیم!

گنجاندن کلمات کلیدی در توضیحات متا شما بهترین روش سئو است. این به موتورهای جستجو ایده بهتری درباره محتوای شما می دهد.

با این حال، مانند همیشه، مطمئن شوید که توضیحات خود را پر از کلمات کلیدی نکنید. در واقع، گوگل توصیه می کند که از لیست طولانی کلمات کلیدی در توضیحات متا خودداری کنید. بنابراین، باید مطمئن شوید که توضیحات شما همچنان مانند چیزی است که یک انسان (نه یک ربات) می‌نویسد.

2. تعداد کاراکترهای توضیحات متا را در نظر بگیرید

همچنین باید به خاطر داشته باشید که گوگل توصیه می‌کند که توضیحات متا بسیار کوتاه را رعایت نکنید. اگرچه مختصر بودن عالی است، اما بعید است که توضیحات یک جمله ای حاوی اطلاعات کافی برای کلیک کردن خوانندگان باشد.

3. توضیحات متا منحصر به فرد ایجاد کنید

وقتی صحبت از توضیحات متا می شود، دو نوع تکرار بالقوه وجود دارد. اجتناب از هر دوی آنها تمرین خوبی است:

  • تقلید از توضیحات سایت های دیگر
  • داشتن چندین صفحه از توضیحات یکسان استفاده می کند

به طور کلی، محتوای تکراری تقریبا همیشه در مورد سئو خبر بدی است. علاوه بر این، اگر چندین صفحه دارید که برای عبارات جستجوی یکسان رقابت می کنند، می تواند به CTR شما آسیب برساند. به همین دلیل، گوگل توصیه می‌کند از استفاده مجدد همان توضیحات متا برای صفحات یا پست‌های مختلف خودداری کنید.

4.خاص و مختصر باشید

توضیحات متا مبهم بعید است که تعداد زیادی کلیک دریافت کند. اگر یک خواننده از همان ابتدا نداند چه چیزی باید انتظار داشته باشد، انگیزه کمی برای او وجود دارد که تلاش خود را صرف بازدید از صفحه شما و خواندن محتوای شما کند.

اگرچه توضیحات متا کوتاه است، اما می‌توانید با دقت در کلمات خود جزئیات را در آن قرار دهید. استفاده از زبان دقیق می‌تواند محتوای شما را بدون انجام بیش از تعداد کاراکتر به اشتراک بگذارد.

چند قانون کلی:

  • از متا تگ های تکراری استفاده نکنید
  • برای تمام صفحات سایتتان توضیحات متا را وارد کنید
  • ازعلامت نقل قول استفاده نکنید
  • در تگ توضیحات از کلمه کلیدی استفاده کنید

Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *