آخرین مقالات:
هیت مپ چیست + اهمیت آن
هیت مپ چیست + اهمیت آن
طراحی سایت تخصصی در مشهد
طراحی سایت تخصصی در مشهد
مزایای استفاده از المنتور چیست
مزایای استفاده از المنتور چیست
جنگو" alt="همه چیز درباره ی جنگو+ویژگی و مزایا">

همه چیز درباره ی جنگو+ویژگی و مزایا

جنگو یک چارچوب وب رایگان و منبع باز مبتنی بر پایتون است که از معماری MVT پیروی می کند.

هدف اصلی جنگو سهولت ایجاد وب سایت های پیچیده و مبتنی بر پایگاه داده است. این چارچوب بر قابلیت استفاده مجدد و «قابلیت اتصال» مؤلفه‌ها، کد کمتر، اتصال کم، توسعه سریع و اصل تکرار نشدن تأکید دارد. پایتون حتی برای تنظیمات، فایل‌ها و مدل‌های داده استفاده می‌شود. جنگو همچنین یک رابط کاربری اختیاری ایجاد، خواندن، به‌روزرسانی و حذف را فراهم می‌کند که به صورت پویا از طریق درون‌نگری ایجاد می‌شود و از طریق مدل‌های مدیریت پیکربندی می‌شود.

جنگو چیست؟

در واقع جنگو یک فریمورک از طرف زبان برنامه نویسی پایتون است. که به صورت رایگان در دسترس است و سایت های اینترنتی را بر اساس معماری MVT طراحی می کند.

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که پایتون چیست؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و همه منظوره است و از برنامه نویسی ساخت یافته (به ویژه رویه ای)، شی گرا و تابعی پشتیبانی می کند. پایتون قابلیت های برنامه نویسی زیادی ارائه می کند. یکی از مهم ترین قابلیت های آن برنامه نویسی پویا برای برنامه هایی که به تبادل اطلاعات نیاز دارند.

سایت هایی که از جنگو استفاده کرده اند:

برخی از سایت‌های معروفی که از جنگو استفاده می‌کنند عبارتند از:

 Instagram

 Mozilla

Disqus

Nextdoor

Clubhouse

تاریخچه پیدایش جنگو:

جنگو در پاییز 2003 ایجاد شد، زمانی که برنامه نویسان وب در روزنامه Lawrence Journal-World، آدریان هولواتی و سایمون ویلیسون، شروع به استفاده از پایتون برای ساخت برنامه کردند. جیکوب کاپلان ماس در اوایل توسعه جنگو، کمی قبل از پایان دوره کارآموزی سایمون ویلیسون، استخدام شد. در جولای 2005 تحت مجوز BSD به صورت عمومی منتشر شد. این چارچوب به افتخار گیتاریست جانگو راینهارت نامگذاری شد.

ویژگی های جنگو:

کامپوننت ها:

یکی از مهم ترین ویژگی های جنگو که در اولین مورد آن را بررسی می کنیم کامپوننت ها می باشد. در واقع کامپوننت ها مانند کتابخانه های گوناگونی اند که سیستم های دیگر از آنها استفاده می کنند. این کامپوننت ها امکانات مورد نیاز را به یک برنامه نویس برای پیاده سازی یک پروژه ی بسیار بزرگ را فراهم می کند.

اپلیکیشن های همراه:

 این ویژگی در واقع  یک سری امکانات کنترلی در اختیار ما قرار می دهد تا پروژه ی خود را توسعه ی بیشتری بدهیم. برای مثال برنامه هایی مثل احراز هویت و افزونه های امنیتی را در نظر بگیرید که این برنامه ها به صورت ماژول مورد استفاده قرار می گیرند و می توانیم این برنامه ها را به کار بگیریم.

اجرای بسیار خوب روی سرورها:

یکی از مهم ترین دغدغه های طراحان سایت این است که عملکرد سایت روی سرور و هاست چگونه است. یکی از مهم ترین ویژگی های جنگو این است که با بسیاری از سرور ها سازگاری دارد.

توسعه پذیری:

از دیگر ویژگی های آن توسعه پذیری می باشد. شما در جنگو می توانید هر کاری که نوع فعالیتتان را از بقیه متمایز کند را پیاده سازی کنید. در واقع با پایتون می توانید هر کار متفاوتی را برای پروژه ی خود پیاده سازی کنید. تنها باید نحوه پیاده سازی آن را یاد داشته باشید.

مزایای جنگو:

سادگی فریمورک:

یکی از بهترین مزیت ها برای هر فریمورکی سادگی آن می باشد. در واقع هرچه که یک فریمورک ساده تر باشد بازدهی و سرعت عمل کار بالاتر می رود که این مهمترین مزیت این فریمورک می باشد.

استفاده از پایتون:

یکی دیگر از مزیت های جنگو پیاده سازی با زبان پایتون است. پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی می باشد که امکانات بسیار زیادی دارد.

امنیت بالا:

 از مهم ترین مواردی که برنامه های درسطح وب باید داشته باشند امنیت بالای آن می باشد. جنگو نیز از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

به طور خلاصه:

جنگو برای برنامه نویسانی که می خواهند از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده کنند گزینه ی بسیار مناسبی است. در این مقاله جنگو و ویژگی های آن را بررسی کردیم و دانستیم که این فریمورک چه امکاناتی را در اختیار ما قرار می دهد.

Comments

یک پاسخ به “همه چیز درباره ی جنگو+ویژگی و مزایا”

  1. […] یک زبان برنامه نویسی شی گرا و سطح بالا است . که توسط Guido van Rossum توسعه یافته […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *